عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس،

وزیر آموزش و پرورش اولویت‌های اصلی را به حاشیه برده است

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۱۶:۴۳:۵۴
کد خبر: ۷۷۷۸۶۳
وزیر آموزش و پرورش اولویت‌های اصلی را به حاشیه برده است
کوچکی نژادگفت:بازنشستگی نیروی انسانی و بحران کمبود معلم باعث افت شاخص‌های کیفی در مدارس شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبر گزاری برنا، جبار کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه آموزش وپرورش اولویت‌های خود را نمی‌شناسد، اظهار کرد:‌ هم اکنون مسائلی در اولویت قرار گرفته است که جزو مشکلات اصلی نیست.

وی افزود: مباحثی همچون مافیای کنکور و کوتاه کردن دست آنها از مدارس مهم است اما تا زمانی که کنکور باقی باشد این فضا هم وجود دارد از سوی دیگر این موضوع مشکل اصلی آموزش‌وپرورش نیست و می‌توان با نظارت‌های دقیقتر این نفوذ را کنترل کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: به وزیر آموزش و پرورش هم گفته‌ایم اولویت‌های اصلی را به حاشیه برده و او که از بدنه آموزش و پرورش است باید نگاهش را تغییر داده و بر روی مسائل اصلی و ساختاری بیشتر متمرکز شود.

کوچکی نژاد عنوان کرد: هم اکنون مدارس با آسیب‌های اجتماعی مختلفی مواجه هستند و حوزه پرورشی در انفعال به سر می‌برد، حدود یک سوم مدارس کشور فرسوده هستند و در برخی مناطق مدارس استانداردهای لازم را برای حضور دانش‌آموزان ندارند، مدارس دولتی سرانه‌ای نمی‌گیرند،  بازنشستگی نیروی انسانی و بحران کمبود معلم باعث افت شاخص‌های کیفی در مدارس شده است، معلمان نسبت به وضعیت معیشتی خود ناراضی هستند و انگیزه فعالیت ندارند، وضعیت اجرای طرح رتبه‌بندی مشخص نیست و سند تحول بنیادین به طور ویژه مورد توجه نیست، این مسائل به عنوان مشکلات اصلی آموزش‌وپرورش مطرح هستند.

وی در پایان تاکید کرد: آقای بطحایی باید به مواردی که در برنامه پیشنهادی خود به مجلس ارائه کرده بود، توجه داشته باشد و براساس آنها پیش برود.

نظر شما