آذر خرداد در گفتگو با برنا:

رابطه مخدوش شده میان کارگر و کارفرما حل شد/ تعیین شعب ویژه برای بیمه خبرنگاران در تامین اجتماعی

۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۰۵:۲۴:۱۵
کد خبر: ۷۷۸۲۹۶
رابطه مخدوش شده میان کارگر و کارفرما حل شد/ تعیین شعب ویژه برای بیمه خبرنگاران در تامین اجتماعی
کارشناس معاونت فرهنگی سازمان تامین اجتماعی گفت: برای تسهیل در بیمه خبرنگاران، تعیین چندین شعب ویژه در دستور کار سازمان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، طبق ماده 36 قانون تامین اجتماعی، کارفرما مسئول پرداخت حق بیمه سهم خود و بیمه شده به سازمان تامین اجتماعی است و مکلف است در زمان پرداخت مزد یا حقوق و مزایا، سهم بیمه شده را کسر کرده و سهم خود را بر آن افزوده به این سازمان تادیه کند.

در صورتی که کارفرما از کسر حق بیمه سهم بیمه شده خودداری کند شخصاً مسئول پرداخت آن خواهد بود. تاخیر کارفرما در پرداخت حق بیمه یا عدم پرداخت آن رافع مسئولیت و تعهدات سازمان تامین اجتماعی در مقابل بیمه شده نخواهد بود.

با توجه به تصویب این قانون اما مشکلات بیمه ای میان کارگر و کارفرما در قالب اینکه کارفرما به آسانی زیر بار مسئولیت بیمه کارگر نمی رود، همچنان ادامه دارد، که با پیگیری از کارشناس معاونت فرهنگی سازمان تامین اجتماعی با این پاسخ مواجه شدیم.

عزیز آذرخرداد، کارشناس معاونت فرهنگی سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: مهمترین اقدامی که در سازمان تامین اجتماعی صورت گرفت برقراری ارتباط میان تشکل های کارگری، کارفرما و بازنشستگان بود که نسبت به سال های گذشته این ارتباط بسیار عمیق تر شده است.

وی با بیان اینکه رابطه مخدوش شده بین کارگر و کارفرمایان حل شد، تصریح کرد: در حال حاضر اگر از جامعه کارگری و کارفرمایی ما در این خصوص سوال شود مسلما به رابطه نزدیک با سازمان تامین اجتماعی اذعان دارند.

آذرخرداد افزود: تا حدود زیادی مشکلات بیمه ای میان کارگر و کارفرما حل شده است چرا که ما در راستای حل آن، تفاهم نامه های زیادی را با انجمن های صنفی و کارفرمایی برای افزایش تحت پوشش قرار گرفتن مشمولان، امضاء کرده ایم.

کارشناس معاونت فرهنگی ادامه داد: همچنین مشکل بیمه خبرنگاران را نیز با استفاده از رایزنی با وزارت ارشاد حل کرده ایم به این صورت که خبرنگارانی که تاییدیه از موسسات و خبرگزاری های رسمی دارند می تواند بیمه خبرنگاران شوند اما خبرنگاران آزاد، بیمه اختیاری می شوند.

وی در پایان گفت: در این راستا برای تسهیل در بیمه خبرنگاران، تعیین چندین شعب ویژه در دستور کار قرار گرفت تا شعبه های خاصی به این قشر اختصاص داده شود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز