در نشست خبری همکاری های مشترک ایران و لیتوانی مطرح شد:

ایران مقصد توریسم درمانی لیتوانی

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۱۷:۰۷:۲۲
کد خبر: ۷۷۸۳۸۹
ایران مقصد توریسم درمانی لیتوانی
کنسول ایرانی کنسولگری افتخاری لیتوانی گفت: این کشور دارای تجهیزات پزشکی و داروسازی قوی است و آمادگی صادرات به ایران را دارند و قطعا در این زمینه به ما کمک خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، محسن کریمی طبسی، کنسول ایرانی کنسولگری افتخاری لیتوانی، در نشست خبری امروز سه شنبه 29 آبان در محل این کنسولگری، لیتوانی را کشوری صلح طلب، بی طرف و دوست ایران معرفی و چشم انداز روشنی برای گسترش تعاملات فی مابین ترسیم کرد.

وی از برگزاری همایش همکاری های علمی، فرهنگی و گردشگری جمهوری لیتوانی و جمهوری اسلامی ایران در پنجم آذرماه خبر داد و گفت: هدف از این همایش مقابله با تحریم های یک جانبه و ناجوانمردانه امریکا، گسترش همکاری های بین المللی و سربلندی ایران در جهان است.

کریمی در معرفی کشور لیتوانی بیان کرد: این کشور دارای جاذبه های توریستی فراوان و دیدنی است که پیش بینی حدود 200هزار گردشگر ایرانی برای سفر به این کشور را داریم. البته این مسئله در صورتی محقق خواهد شد که مشکل ویزا حل شود، چون در حال حاضر این کشور با صدور ویزاهای گروهی موافقت کرده و لازم است برای ویزاهای انفرادی به آنکارا مراجعه شود.

کنسول لیتوانی محورهای اصلی همایش 5 آذر را تأسیس فدراسیون صلح جهانی، ایجاد دبیرخانه همکاریهای علمی با جامعه دانشگاهی ایران، ارتباط با دانشجویان خارج از کشور و حل مشکلات آنها و توریسم درمانی عنوان کرد و افزود: هزینه های مناسب و بالا بودن استانداردهای خدمات پزشکی در ایران بی تردید باعث رونق توریسم درمانی کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از 13 میلیون دلار صادرات به لیتوانی داشته ایم که امیدواریم در آینده این میزان افزایش یابد، خاطر نشان کرد: این کشور دارای تجهیزات پزشکی و داروسازی قوی است و آمادگی صادرات به ایران را دارند و قطعا در این زمینه به ما کمک خواهند کرد.

 

 

نظر شما