رئیس مجمع جوانان همدان درگفتگو با برنا بیان کرد:

سلطانی فر جایگاه سمن ها را در بین دولتی ها ارتقا داد

۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۰۶:۲۱:۱۷
کد خبر: ۷۷۹۸۷۹
سلطانی فر جایگاه سمن ها را در بین دولتی ها ارتقا داد
رئیس مجمع جوانان همدان گفت: امروز مسئولان و مدیران شهری اعتقاد بیشتری به سمن ها پیدا کرده و به این نتیجه رسیده اند که سمن ها پارامتر مهمی در سنجش توسعه استان ها به شمار می روند که این امر دستاورد معاونت حوزه جوانان بوده است.

صالح جهانگرد در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، عملکرد وزیر ورزش و جوانان را در چند حوزه بررسی کرد و گفت: حوزه اول  مربوط به ارتقای جایگاه جوانان و بانوان است که دکتر سلطانی فر عملکرد مثبتی در این حوزه داشته است و امروز شاهد این هستیم که بسیاری از مسئولان در استان ها به جایگاه ویژه بانوان و جوانان اشاره کرده و آنان را بخش مهمی از جامعه می دانند. تحقق این امر قطعا نتیجه فعالیت هایی بوده که از وزارت ورزش و جوانان نشأت گرفته و عملکرد دکتر سلطانی فر در این حوزه عملکرد مثبتی بوده است. از آنجا که ما جوانان دیدگاه های دولت تدبیر و امید را قبول داریم، قطعا به وجود پتانسیل ها و ظرفیت های دکتر سلطانی فر که باعث شده به عنوان وزیر انتخاب شوند اعتقاد داریم. عملکرد ایشان به ویژه در حوزه هایی خاص بسیار مثبت بوده است.

رئیس مجمع جوانان همدان در مورد توسعه سمن ها گفت: امروز از نظر کمی شاهد افزایش تعداد سمن ها هستیم و از نظر کیفی هم سمن ها قابل مقایسه با گذشته نیست. سمن ها سعی کرده اند با برگزاری دوره هایی مانند توان افزایی، جایگاه خود را در بین دولتی ها بالا ببرند و امروز مسئولان و  مدیران شهری اعتقاد بیشتری به سمن ها پیدا کرده و به این نتیجه رسیده اند که سمن ها پارامتر مهمی در سنجش توسعه استان ها به شمار می روند که این امر دستاورد معاونت حوزه جوانان بوده است.

وی در خصوص توجه به ازدواج جوانان افزود: هم مبلغ تسهیلات برای ازدواج افزایش یافته و هم روند آن تسهیل شده است که حاصل نگاه مثبت وزارت ورزش و جوانان نسبت به این معقوله است.

جهانگرد به ورود سمن ها با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت در حوزه اشتغال و کارآفرینی اشاره کرد وگفت: صندوق کارآفرینی امید با همکاری وزارتخانه تسهیلات کم بازده و 4 درصد پرداخت می کنند. بخشی از این تسهیلات توسط وزارتخانه به صندوق پرداخت شده و به تعهد خود عمل کرده است، اما بخشی که مربوط به صندوق ها بوده خیلی تأمین نشده و لازم است که وزارتخانه نظارت بیشتری داشته باشد.

حوزه دیگری که رئیس مجمع جوانان همدان متذکر شد، توانمندسازی سمن هاست:  واحد طرح های ملی در حوزه جوانان وزارتخانه، کارهای مهم و مفیدی انجام داده است. نشست بزرگی که بهار امسال در شیراز داشتیم، باعث همدلی و هم افزایی جوانان شد و تعدادی از سمن های جوانان دورهم جمع شدند و حضور وزرای جوان، جهانگیری و سلطانی فر در کنار سایر دولتمردان، اقدام بسیار نیک و شایسته ای بود و باعث افزایش انگیزه شد و انتظار می رود باز هم شاهد برگزاری چنین برنامه هایی برای جوانان باشیم.

وی افزود: به سمن ها اجازه داده شد در بسیاری حوزه ها مانند کارهای خیریه و کاهش آسیب های اجتماعی، اشتغال و کارآفرینی و استارتاپ ها وارد شوند که اقدام خوبی بود و فضایی را ایجاد کرد که جوانان با هر سلیقه و سن و تخصصی بتوانند فعالیت داشته باشند.

جهانگرد عملکرد وزارت ورزش و جوانان در جلب مشارکت های مردمی و جوانان طی سال های گذشته برای برقراری امنیت و آبادی کشور را موفق خواند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز