پیشنهادی برای هفت روز آینده ؛

کتاب بخوانیم/ این هفته «خرگوش ها و مارهای بوآ»

۱۳۹۷/۰۹/۰۸ - ۰۶:۰۸:۰۶
کد خبر: ۷۸۱۴۶۵
کتاب بخوانیم/ این هفته «خرگوش ها و مارهای بوآ»
بیایید دقایق آخر هفته مان را با کتاب های خوب و خواندنی برای روحمان جذاب کنیم. بخوانیم و بدانیم و لذت ببریم .

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، سرانه مطالعه که بالا برود ، جامعه رشد می کند . جامعه کتابخوان داناتر و اندیشمند تر است و حتی صبوری هایش نیز معقول تر و انتقادهایش صحیح تر است.

خانواده عامل بسیار موثری در ایجاد و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است. طرز تفکر و نگرش والدین در رابطه با مطالعه و کتابخوانی، وجود کتاب و نشریات قابل دسترس نقش بسزایی در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و نهادینه شدن آن دارد.

پیشنهاد  کتاب این هفته ما برای شما   خرگوش ها و مارهای بوآ

نویسنده: فاضل اسکندر

مترجم: آبتین گلکار

انتشارات: افق

تعداد صفحات: 221

قیمت: 15000 تومان

فاضل اسکندر، نویسنده‌ روس، رگه های ایرانی دارد و پدرش مهاجری ایرانی بود. او پس از دو سال روزنامه‌نگاری وارد حوزه ادبیات شد.

رُمان تمثیلی «خرگوش‌ها و مارهای بوآ»  با نثری ساده و روان، مناسبات اجتماعی را در بوته نقد قرار می دهد. این رمان را می توان با «مزرعه حیوانات» جورج اورول مقایسه کرد. اسکندر نیز مانند اورول با داستانی از سرزمین حیوانات نشان می دهد چطور مشکلات اخلاقی و ضعف شهروندان می تواند به اندازه یا حتی بیشتر از نقش حاکمان نالایق جامعه را به نابودی بکشاند. هرچند حیوانات مختلف در این رمان حضور دارند اما مبارزه اصلی بین مارهای بوآ و خرگوش هاست. به هر حال نمی توان از انسان ها گذشت و در انتها انسان ها وارد داستان می شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز