رویدادهای مهم اجتماعی در هفته ای که گذشت ؛

پیروز حناچی شخصیت شد، تبریز زیبا/ وقتی ستاد بحران چهره می شود و ترافیک تهران معضل!

۱۳۹۷/۰۹/۰۸ - ۱۴:۳۷:۳۸
کد خبر: ۷۸۱۷۹۶
پیروز حناچی شخصیت شد، تبریز زیبا/ وقتی ستاد بحران چهره می شود و ترافیک تهران معضل!
هفته اول آذرماه اتفاقات عجیبی را در خود جا داد . از زلزله کرمانشاه گرفته تا انتخاب جنجالی شهردار تهران که همگی جزو اخباری بود که اقشار مختلف جامعه لحظه به لحظه آن را دنبال می کردند .

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا ، در این  میان با مدیریت های مختلفی در هر کدام این اتفاقات مواجه بودیم که برخی از مدیریان نمره قابل قبولی گرفتند و برخی متوسط رو به پایین بودند.

چهره هفته: ستاد بحران

وقتی زلزله کرمشاه بعد از یکسال از فاجعه مرگبار آبان ماه سال گذشته در هفته اول آذرماه تکرار شد تصورات بر این بود باز هم با عدم مدیریت بحران رو به رو خواهیم شد اما اینبار با وجود شدت زلزله در سرپل ذهاب و قصر شیرین ، ستاد مدیریت بحران توانست در همه شاخه های امداد رسانی ، اطلاع رسانی و حتی جلوگیری از هیاهو ها و شایعات مخرب بهترین عملکرد را داشته باشد . ازهمان ثانیه های نخست اینبار شاهد بودیم هر سازمان امدادی یا ارگان امدادی ساز خود را نزدند و زیر چتر یک مدیریت واحد در ستاد بحران اقدامات امدادی ویژه ای انجام دادند.

اتفاق هفته: باران های سیل آسا

هفته آخر آبان ماه تا اوایل هفته اول آذرماه شاهد بارش های سیل آسا در نقاط مختلف کشورمان بودیم که در سال های گذشته نیز چنین بارش هایی صورت می گرفت با این تفاوت که اطلاع رسانی دقیقی از پیش بینی هوا وجود نداشت و شاهد مرگ و میر در این سیل ها و خسارت مالی زیادی می شدیم اما اینبار با پیش بینی دقیق اطلاع رسانی مناسب و هماهنگی های ارگان های مسئول در استان های مختلف مشاهده کردیم که آسیب ها و مرگ و میر ها کاهش یافت و این را می توان یکی از بهترین های هفته اول آذرماه دانست البته نباید از ضعف مدیریت بعضی از استان ها به ویژه در جنوب ایران چشم پوشید که در این آزمون نمره منفی گرفتند .

برنده هفته: هوای پاک

هوای تهران و شهرهای بزرگ ایران که با آغاز سرمای پاییز همیشه با آلودگی بسیاری زندگی را برای مردمانشان سخت می کرد در هفته اول آذرماه به واسطه بارش های الهی و وزش باد روزهای پاکی را پشت سر گذاشت که می توان این هفته را جزو بهترین هفته هوای پاک کردند.

خبر هفته: باروری ابرها

باروی ابرها توسط سپاه که در هفته اول آذرماه اعلام رسمی شد و قرار است در هفته آینده صورت گیرد یکی از بهترین اخبار محیط زیستی این هفته بود که امیدواریم شاهد کاهش درصدی از خشکسالی ایران باشیم.

معضل هفته: ترافیک تهران

هفته اول آذرماه با وجود روزهای خوش برای تهرانی ها ترافیک های خسته کننده را نیز در برابر آنان قرار داد که یکی از دلایل آن عدم مدیریت ترافیک توسط ارگان های مسئول تهران در روزهای بارانی است که می توان به آن نمره منفی داد و جزو لیست بدترین ها قرار داد.

چهره هفته: خیابان های تبریز

همیشه ریز برگ پاییزی یکی از خاطره انگیز ترین روزهای شهروندانی است که در شهرهای بزرگ و مدرن فاصله زیادی از طبیعت دارند و حالا باید به تفاوت مدیریت در دو شهر اشاره کنیم .در تبریز از این حس دل انگیز برای آرامش شهروندان استفاده شد بدین صورت که شهرداری تبریز سنگفرشی از برگ های زرد و نارنجی را به طور منظم کنار هم قرار داد تا مردمش با قدم زدن این تابلوی زیبا احساس خوبی داشته باشند و اما در تهران ریزش برگ زرد و نارنجی زیاد بود ولی دریغ از یک مدیریت برای زیبایی شهر به گونه ای که شهروندان بخاطر پارکندگی این برگ های زیبا و جمع آوری نشدن آنها را عامل کثیفی شهر می دیدند به گونه ای که انگار شهر تهران در خیابان های فرعی رنگ جارو نمی بیند.

هشدار هفته: تهران آماده نیست

بعد از زلزله هفته اول آذرماه کرمانشاه باز زمزمه های خطر زلزله در تهران در فضای شهر پیچید و اینکه آیا تهران آماده است ؟ در مصاحبه با مدیر ستاد بحران شهر تهران ایشان اشاره به اقدامات مناسب در جهت آمادگی پایتخت در شرایط زلزله اعلام کردند که هنوز آماده نیست و کمبود ها و ناهماهنگی های زیادی برجای مانده است.  به نظر می رسد با دوری از مدیریت های اشتباه سریعا تهران را به شرایط آمادگی در برابر زلزله رساند. که این می تواند یکی از بدترین اخبار برای شهروندان تهرانی باشد.

شخصیت هفته: پیروزحناچی 

درحالیکه قانون تاکید دارد شهردار منتخب شورای شهر باید در مدت 10 روز تاییده بودن یا نبودنش را از وزارت کشور بگیرد یکی از بدترین مدیریت ها در هفته گذشته صورت گرفت و به نظر می رسد اگر دولت و شخص رئیس جمهور در این مورد ورود نمی کرد شاید هنوز شهردار مشخص نبود . اتفاق بد دیگر دراین مورد مسابقه توئیتری اعضای شورای شهر در خصوص شهردار بودن حناچی قبل از صدور حکم در وزارت کشور بود که خود بلافاصله آن را تکذیب می کردند و این یکی از بدترین نمراتی بود که اعضای شورای شهر در این آزمون بود.

نظر شما