برات در گفتگو با برنا مطرح کرد؛

برای شادی مردم ساعت کاری را سرو سامان دهیم/ضرورت وعده های غذایی صمیمانه در کانون خانواده

۱۳۹۷/۰۹/۱۰ - ۱۷:۲۲:۴۲
کد خبر: ۷۸۱۸۰۵
برای شادی مردم ساعت کاری را  سرو سامان دهیم/ضرورت وعده های غذایی صمیمانه در کانون خانواده
یک روانشناس گفت: متاسفانه امروزه موضوعی که به این بخش مهم زندگی خانوادگی تا حدودی لطمه وارد کرده ، بحث ساعت کاری طولانی و نامشخص است. در این باره مراجعه کنندگان زیادی هستند که از عدم حضور همسر خود در خانه و در کنار فرزندان گلایه دارند و می گویند هیچ وعده غذایی را نمی توان با آنها تنظیم کنند چرا که اضافه کارهای بی مزد و مواجب، حتی فرصت دورهمی های خانوادگی برای صرف وعده شام را از آنها گرفته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، این روزها ضرورت گسترش شادی و نشاط در جامعه زبان به زبان از سوی مسئولان می چرخد ولی راه حلی برای آن پیشنهاد نمی شود. این در حالی است که به دلیل اتفاقات پیاپی اجتماعی و سیاسی که در کشور رخ داده است این روزها  شهروندان دچار  افسردگی شده اند و آمارهای رسمی کشور نیز از افزایش افسردگی می گوید که با ادامه این روند، با حجم زیادی از مردم ناامید در آینده ای نزدیک رو به رو خواهیم شد.

بنابراین برای ریشه یابی و چگونگی کمک به شادی مردم با یک روانشناس بالینی، استاد دانشگاه و دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفتگو کرده ایم که در ادامه نکات حائز اهمیت از منظر او را می خوانید.

جواد برات، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: ساختار کشور ما به لحاظ خانوادگی با سایر کشورها متفاوت است در کشورهییی مانند ترکیه و ... سفره غذایی تک نفره بسیار رایج است و افراد به جای دورهمی خانوادگی بیشتر وقت خود را برای صرف صبحانه، ناهار و شام در رستوران ها می گذرانند.

وی تصریح کرد: در حالی که در کشور ما، مردم تمایل دارند، وعده های غذایی خود را در کنار خانواده بگذرانند که این موضوع در کاهش طلاق، و افزایش مهر و محبت و شادی اعضای خانواده نقش بسزایی دارد.

برات ادامه داد: متاسفانه امروزه موضوعی که به این بخش مهم زندگی خانوادگی تا حدودی لطمه وارد کرده ، بحث ساعت کاری طولانی و نامشخص است. در این باره مراجعه کنندگان زیادی هستند که از عدم حضور همسر خود در خانه و در کنار فرزندان گلایه دارند و می گویند هیچ وعده غذایی را نمی توان با آنها تنظیم کنند چرا که اضافه کارهای بی مزد و مواجب، حتی فرصت دورهمی های خانوادگی برای صرف وعده شام را از آنها گرفته است.

این استاد دانشگاه افزود: باید به سرعت برای این افول اتفاق افتاده چاره اندیشی کنیم ، چرا که طلاق و عدم تمایل به ازدواج شاید بخش زیادی از آن نیازهای اقتصادی باشد، اما در کنار هم نبودن و رشد کودکان در چنین محیط خانوادگی، در بزرگسالی تمایل به تشکیل خانواده را کاهش می دهد، که آمار پایین ازدواج خود گویای این موضوع است.

این روانشناس بیان داشت: باید گفت مطابق با تحقیقات صورت گرفته، ساعت کاری زیاد در رشد اقتصادی کشور تاثیر گذار نبوده و تنها راندمان کار را کاهش داده است، اگر پنجشنبه و جمعه ها برای کارکنان تهرانی روز تعطیل است چرا برای شهرهای دیگر اجرا نمی شود، در حالی که تعطیلات آخر هفته برای تقویت بنیه و عملکرد درست مغز و استراحت دادن به بدن برای شروع روز کاری پرانرژی، بسیار حائز اهمیت بوده و همچنین در مسیر آن، سفره های خانوادگی صمیمی تر و افراد حس بهتری خواهند داشت.

برات با بیان اینکه نمی توانیم زندگی را فقط محدود به کار کنیم، تاکید کرد: جسم و ذهن بشر نیازمند به استراحت است و در صورت عدم توجه به آن با خشم های بی دلیل، درگیری های خانوادگی، خیابانی و محیط کار مواجه می شویم که این موضوع به تدریج افراد را به سمت افسردگی و ناامیدی از زندگی سوق می دهد.

این روانشناس به خبرنگار برنا گفت: اگر به واقع به دنبال شادی مردم هستیم، مسئولان و مدیران کشور باید یکی از دلایل افسردگی که موضوع ساعت کاری های طولانی بدون استراحت کافی است، را حل کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز