هشدار پلیسی: شهروندان مراقب پیامک های ناشناس باشند

۱۳۹۷/۰۹/۱۱ - ۱۰:۵۹:۱۰
کد خبر: ۷۸۲۷۴۳
هشدار پلیسی: شهروندان مراقب پیامک های ناشناس باشند
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ: شهروندان پیش از انجام هرگونه تراکنش مالی، پس از احراز هویت صاحب حساب بانکی مقصد، نسبت به انجام تراکنش مالی خود اقدام کنند .

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور از دستگیری یکی از مجرمین سابقه دار و حرفه ای در زمینه جعل و کلاهبرداری خبر داد که با ارسال پیامک، از گیرندگان پیامک درخواست واریز پول می کرد .  

وی در توضیح این خبر گفت: در پی طرح شکایت با موضوع کلاهبرداری و ارجاع آن به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، مالباخته در پلیس آگاهی تهران بزرگ حاضر شد و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: پیامکی مبنی بر درخواست واریز مبلغ یکصد میلیون ریال به شماره حساب ارسالی دریافت کردم؛  همزمان چون قرار بود که همان مبلغ را به حساب یکی از دوستان خود واریز نمایم ، فکر کردم که پیامک از طرف وی ارسال شده است؛ لذا از طریق دستگاه خودپرداز بانکی و بدون آنکه تماسی با دوست خود داشته باشم، مبلغ فوق را به شماره کارت ارسال شده واریز کردم ولی بعد متوجه شدم که از بنده کلاهبرداری شده است .  

با آغاز اقدامات ویژه پلیسی، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار به نام "سعید . ر" ( 40 ساله ) شدند ؛ در بررسی سوابق سعید مشخص شد که وی دارای سوابق متعدد کیفری به اتهام کلاهبرداری به همین شیوه و شگرد است و در حال حاضر نیز تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی است.

در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی با شناسایی مخفیگاه متهم در نسیم شهر، با اخذ نیابت قضایی به این شهرستان اعزام و در مورخ پنجم آذرماه 1397 طی یک عملیات غافلگیرانه "سعید . ر" را دستگیر کردند.  

در همان تحقیقات اولیه متهم صراحتا به بیش از دهها فقره کلاهبرداری به این شیوه و شگرد اعتراف کرده که با انجام اقدامات ویژه پلیسی تاکنون تعداد 15 نفر از مالباختگان شناسایی شدند که در تحقیقات بعمل آمده از این تعداد مالباخته مشخص شد که متهم بیش از یکصد میلیون تومان از آنها کلاهبرداری کرده است .  

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور ، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : در حال حاضر متهم با قرار قانونی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد و تحقیقات پلیسی جهت شناسایی دیگر مالباختگان در دستور کار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .

 

نظر شما