حذف تدریجی کنکور از سیاست های آموزش و پرورش است

۱۳۹۷/۰۹/۱۲ - ۰۸:۱۴:۲۲
کد خبر: ۷۸۳۰۸۹
حذف تدریجی کنکور از سیاست های آموزش و پرورش است
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ضمن تأکید بر ضرورت حذف تدریجی کنکور به عنوان یکی از سیاست های آموزش و پرورش گفت: وجود کنکور برای ورود افراد به دانشگاه آثار مخرب بسیاری در کاهش روحیات پژوهشی و فعالیت ‌های تربیتی دانش آموزان بر جا گذاشته است.

به گزارش برنا، احمد اسکندری نسب در نشست هماهنگی کنکور سال 98 افزود: با توجه به رتبه این استان در کنکور باید تمام تلاش خود را در زمینه ارتقای رتبه در کشور به کار بگیریم.

 

وی فعال کردن قرائت خانه های مدارس و پژوهش سراهای دانش آموزی را لازم و ضروری دانست و افزود: خانواده ها و دانش آموزان گروه هدف در کنکور هستند و ما معتقدیم توانمندسازی مدرسان و برنامه ریزان کنکور نیز در کنار والدین دارای فرزند کنکوری ضروری است.

اسکندری نسب تصریح کرد: این فرایند با ساختار منسجم، اضطراب ناشی از کنکور را کاهش می دهد، خطرات مسیر را از بین می برد و هزینه ها را نیز کاهش می دهد و در نتیجه به هدف مورد نظر یعنی موفقیت کنکور دست پیدا خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تأکید بر ضرورت حذف تدریجی کنکور در کشور افزود: مسئله کنکور آثار مخرب بسیاری زیادی در کاهش روحیات پژوهشی و فعالیت‌ های تربیتی بر جای گذاشته و در حال حاضر کسب رتبه‌ های برتر به مهمترین دغدغه‌ خانواده‌ ها تبدیل ‌شده است.

وی با بیان برنامه‌ های آموزش و پرورش برای توسعه مباحث تربیتی و فرهنگی خاطرنشان کرد: برنامه وزارت آموزش و پرورش این است که کلاس ‌های تربیتی، فرهنگی و آموزشی جایگزین برخی کلاس‌ های طاقت فرسا و غیرضروری شود تا دانش آموزان در جامعه بتوانند نقش آفرینی کنند.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان کرمان آمار و گزارشی از وضعیت کنکور سال 97 ارائه و برنامه های اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی استان کرمان را در سال جاری عنوان کرد.

سید منصور مرتضوی گفت: طبق بخشنامه های اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد ورود و فعالیت موسسات خصوصی فعال کنکور در مدارس ممنوع است و اداره مشاوره استان کرمان و حراست اداره کل آموزش و پرورش استان، افراد پیشنهادی را تایید می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز