معاون وزیر آموزش و پرورش:

دولت حمایت کم‌نظیری از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دارد

۱۳۹۷/۰۹/۱۲ - ۱۰:۱۲:۰۴
کد خبر: ۷۸۳۱۶۶
دولت حمایت کم‌نظیری از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دارد
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: دولت حمایت کم نظیری از دانش آموزان با نیازهای ویژه در استان ها دارد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ مجید قدمی افزود: دولت تدبیر و امید روند حمایت از دانش آموزان با نیازهای ویژه در مسیر جدیدی قرار داد به گونه ای که بیشترین مشکلات این مجموعه برطرف و نیازها تامین شده است.

 

وی، توسعه پوشش تحصیلی به ویژه در بخش آموزش تلفیقی، افزایش بودجه، الکترونیکی شدن شیوه ارائه خدمات سنجش، تامین سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان ، درمان، تامین هزینه های دارویی، جراحی خدمات توانبخشی، صمعک ، واکر، ویلچر و عینک به صورت بلاعوض از جمله این حمایت ها برشمرد.

 

قدمی گفت: حمایت های دولت موجب شد تا خانواده هایی که دارای فرزندان با نیازهای ویژه هستند برای ثبت نام فرزندانشان در مدارس استثنایی کشور اقدام کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: دولت مشکل سنوات ارفاقی فرهنگیان مدارس استثنایی را نیز با اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال برطرف کرد و بودجه سازمان نیز نسبت به گذشته رشد چشمگیری پیدا کرد.

 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه یک هزارو۵۷۰ مدرسه استثنایی در کشور فعال است، ادامه داد: ۲۳ هزار نیروی انسانی در این مدارس به دانش آموزان با نیازهای ویژه خدمات رسانی می کنند.

 

وی اضافه کرد: در حالی که کل مراکز خدمات دهی درمانی به این دانش آموزان تا پایان دولت دهم ۱۹۶ مرکز بود اما اکنون به ۵۵۰ مرکز افزایش پیدا کرده است.

 

وی گفت: در مدارس استثنایی کشور ۱۵۰ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه تحصیل می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز