رئیس فراکسیون خانواده مجلس:

بالاترین میزان طلاق در گروه سنی زنان ۱۵ تا ۱۹ ساله است

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۱۱:۵۱:۲۸
کد خبر: ۷۸۴۱۶۵
بالاترین میزان طلاق در گروه سنی زنان ۱۵ تا ۱۹ ساله است
بالاترین میزان طلاق در گروه سنی زنان 15 تا 19 ساله است که این میزان سی درصد کل زنان مطلقه را شامل می شود و در مردان نیز بیشترین طلاق به افراد 20 تا 24 ساله اختصاص دارد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛پروانه مافی در نشست مشترک اعضای فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی از آمار تکان دهنده نسبت ازدواج و طلاق در کشور سخن گفت و اظهار داشت: در بین زنان مطلقه بیشترین سهم مربوط به آنهایی است که در دهه سوم زندگی یعنی 21 تا 30 سال قرار داشتند و بیشترین سهم مردان نیز مربوط به آقایانی می‌شود که در دهه چهارم حیات خود یعنی در رده سنی 31 تا 40 سال بودند.

وی افزود: این وضعیت در شهرهای بزرگ به مراتب بدتر گزارش شده و برای نمونه در استان‌هایی چون تهران، گیلان، و خراسان رضوی میزان طلاق بیش از معیار استاندارد است که این موضوع مداخله نهادها را برای آسیب‌ شناسی جدی و انجام برنامه‌ ریزی می‌طلبد.

* کاهش 6 درصدی طلاق در شش ماه اول امسال

مافی با اشاره به کاهش آمار طلاق در سال 97 گفت: در شش ماهه نخست سال جاری 48 هزار و 287 واقعه طلاق ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کسر 51 هزار و 514 واقعه، شاهد کاهش شش و سه دهم درصدی این آمارها هستیم که این خبر خوبی است ولی نیاز به تدوین برنامه جدی تر هستیم.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات با اشاره به اقدامات و قوانین موجود گفت: علاوه بر پیگیری طرح ملی کنترل طلاق از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در برنامه ششم توسعه، سازمان بهزیستی مکلف شده تا در زمینه کنترل و کاهش نرخ طلاق به میزان 20 درصد سال پایه در طول اجرای قانون برنامه، اقدامات لازم را از طریق مرکز فوریت‌های اجتماعی، مددکاری و مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی به عمل آورد تا در جهت پیشگیری از بحران‌های خانوادگی خدمت‌رسان باشیم.

نشست مشترک اعضای فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگانی از سازمان بهزیستی، کمیته امداد و مدیرعامل ستاد دیه کشور در فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 

نظر شما