سعیدی در گفتگو با برنا:

سردرگمی در انتصاب مدیران شایسته به دلیل نبود بانک اطلاعات اشخاص/ از "مرکز آموزش مدیریت" تنها یک تابلو باقی مانده است

۱۳۹۷/۰۹/۱۶ - ۰۶:۱۸:۱۶
کد خبر: ۷۸۴۲۷۶
سردرگمی در انتصاب مدیران شایسته به دلیل نبود بانک اطلاعات اشخاص/ از مرکز آموزش مدیریت تنها یک تابلو باقی مانده است
عضو ناظر در کمیسیون اصل 90 گفت: یکی از حلقه های مفقوده معضل انتصابات مدیران غیر حرفه ای، نبود "مرکز آموزش مدیریت" در جامعه است که از ریاست جمهوری ، وزارتخانه ها تا سطوح مختلف مدیریتی فاقد آن هستند بنابراین هیچ اطلاعاتی از افراد در خصوص کشف استعدادها و رصد مستمرشان از یک بانک اطلاعاتی قانونی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، با اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان ضعف نبود بانک اطلاعاتی اشخاص پررنگ تر شد . زیرابا مشکلات عدیده انتصابات مدیران در سازمان ها، وزارتخانه ها و ... رو به رو شده ایم که هرازگاهی کش و قوس های انتخاب یک فرد که از دید عده ای دارای صلاحیت و از دید عده ای دیگر بی کفایت، به نظر می رسد، .

اینکه چرا با مشکلات فعلی مواجه شده ایم و در خصوص بهبود فضای انتصاباتی مدیران چه باید کرد با عضو ناظر در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفتگو کرده ایم.

محمد اسماعیل سعیدی، عضو ناظر در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا، اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم مدیران و استعدادهای افراد را در حوزه مدیریت کشف کنیم نیازمند به سازمانی هستیم که با شناسایی افراد و ثبت و ضبط اطلاعات شخصی آنها به صورت سیستماتیک، بانکی منسجم از شهروندان جویای کار تشکیل شود.

وی تصریح کرد: مدیریت قبل از اینکه تجربه و تقویت آن به وسیله مطالعه و کتاب خوانی باشد، یک هنر درونی و استعداد است که با کشف افراد با استعداد، پس از آن می توان با آموزش مهارت فرد را به شکوفایی کامل رساند.

سعیدی بیان داشت: تا 10 سال گذشته، سازمان مدیریت برنامه ریزی به منظور شناسایی و آموزش سطح علمی و مهارت مدیران مجموعه ای بنام " مرکز آموزش مدیریت" را راه اندازی کرده بود، که در این مرکز افراد شناسایی شده و پس از تجزیه و تحلیل، اطلاعات و توانمندی هایشان دسته بندی می شد، در نهایت نیز با استفاده از اطلاعات فردی و متناسب با هدف سازمان ها، وزارتخانه ها و ... فرد تحت آموزش مهارتی و علمی قرار می گرفت.

عضو ناظر در کمیسیون اصل 90 افزود: متاسفانه این مرکز به دلیل نبود متولی واحد، حدودا از 10 سال گذشته تاکنون منحل و تنها یک تابلو از آن باقی ماند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از حلقه های مفقوده معضل انتصابات مدیران غیر حرفه ای، نبود "مرکز آموزش مدیریت" در جامعه است که از ریاست جمهوری ، وزارتخانه ها تا سطوح مختلف مدیریتی فاقد آن هستند بنابراین هیچ اطلاعاتی از افراد در خصوص کشف استعدادها و رصد مستمرشان از یک بانک اطلاعاتی قانونی وجود ندارد.

اگر مسیر انتخاب مدیران مشخص باشد به طور حتم، فساد انتصاباتی، لابی گری و انتخاب افراد خام و غیرمرتبط با مدرک تحصیلی، به حداقل خواهد رسید

سعیدی ادامه داد: متاسفانه در وزارت نیرو، برای انتصاب مدیران، اطلاعیه می دهند و یا برخی دیگر حتی اطلاعیه هم نمی دهند، بلافاصله پس از برکناری یک نیرو، فرد جایگزین با لابی گری وارد می شود بنابراین اگر مخزن اطلاعاتی قانونی در کشور وجود داشته باشد و مسیر انتخاب مدیران مشخص باشد به طور حتم، فساد انتصاباتی، لابی گری و انتخاب افراد خام و غیرمرتبط با مدرک تحصیلی به حداقل خواهد رسید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: برای جلوگیری از آسیب های انتصابات مدیران غیر حرفه ای بر پیکره جامعه، بهتر است در گام اول دولت برای احیای دوباره " مرکز آموزش مدیریت" کار را شروع کند و پس از آن برای بدست اوردن بانک اطلاعاتی ارزشمند، هر 3 قوه وارد عمل شوند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز