وقتی سوار هواپیما هستید چه بلایی سر بدنتان می‌آید

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۱۴:۴۶:۵۲
کد خبر: ۷۸۴۳۰۴
وقتی سوار  هواپیما هستید چه بلایی سر بدنتان می‌آید
زمانی که افرادبا هواپیماسفرمی‌کنند، ۴ اتفاق اصلی درمتابولیسم بدن رخ می‌دهد.اولین تغییری که بدن باقرار گرفتن دراین محیط متفاوت باآن رو به رومی‌شود،ازدست دادن آب بدن است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، زمانی که افراد با هواپیما سفر می‌کنند، ۴ اتفاق اصلی در متابولیسم بدن رخ می‌دهد. اولین تغییری که بدن با قرار گرفتن در این محیط متفاوت با آن رو به رو می‌شود، از دست دادن آب بدن است. در واقع هوای درون هواپیما بسیار خشک بوده و ذرات هوا نیز که از بیرون به این محیط نفوذ می‌کنند از رطوبت پایینی برخوردار است.

 

دستگاه‌ها رطوبت داخل کابین را ۵ تا ۳۵ درصد نمایش می‌دهند که این میزان رطوبت پایین، قابل مقایسه با رطوبت برخی از بیابان‌ها است. بنابراین بنابراین برای مقابله با این تغییر، بدن نیاز به آب فراوان دارد تا فرد بتواند با خستگی و سردرد ایجاد شده مقابله کند.جالب است بدانید رطوبت پایین در داخل محیط هواپیما منجر به خشک شدن غشاء مخاطی نیز می‌شود که در پی آن قدرت چشایی انسان را تضعیف می‌کند.

 

علاوه بر آن، صدای موتور هواپیما هم بر قدرت چشایی مسافران تاثیر گذار بوده و احساس طعم غذا‌های شیرین و شور تا ۳۰ درصد برای آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.خبر بد پف کردن بدن در حین پرواز است. در واقع فشار هوا داخل کابین پایین است و مسافران به این میزان از فشار هوا عادت نداشته، در نتیجه گاز در بدن انسان پخش شده و مسافران احساس تنگی نفس می‌کنند.

 

شاید بتوان گفت آخرین بلایی که سر مسافر می‌آید گوش درد است. در حقیقت در محیطی که فشار هوا وجود دارد، گوش قادر به تمیز دادن نوسان موج‌های ورودی نیست و افراد احساس می‌کنند راه ورودی گوش گرفته شده است. به منظور خلاصی از این احساس، کافی است تا بینی خود را با دست گرفته و آب دهان خود را قورت دهید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز