عضو فراکسیون محیط زیست مجلس مطرح کرد:

ضرورت پیش بینی ردیفی در بودجه ۹۸ برای حفاظت از گونه های نادر جانوری

۱۳۹۷/۰۹/۱۵ - ۰۹:۲۷:۲۶
کد خبر: ۷۸۴۴۶۲
ضرورت پیش بینی ردیفی در بودجه ۹۸ برای حفاظت از گونه های نادر جانوری
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: اگر ردیف بودجه پیش بینی شود نشان از همدلی دولت و مجلس در راستای حفاظت از حیات وحش و محیط زیست دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، معصومه آقاپور علیشاهی با انتقاد از اینکه نسل گونه های نادر جانوری مانند یوزپلنگ ایرانی به دلیل عدم هماهنگی دستگاه ها در معرض تهدید قرار دارد، گفت: اولین ضربه در اقتصاد به کشور از ناحیه محیط زیست است بنابراین باید برای حفظ آن تلاش وافری داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: بی شک اگر دستگاه ها هماهنگی و تعامل مناسب را با هم نداشته باشند و حتی یک دستگاه از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند نه تنها بهبود محیط زیست به هیچ وجه محقق نمی شود بلکه با تخریب روزافزون آن و تهدید نسل حیات وحش مواجه خواهیم شد و در واقع قربانی اول کشور محیط زیست خواهد بود. هر وقت ما به این نتیجه نرسیدیم که حفظ محیط زیست از اقتصاد بالاتر است می توان به حفظ محیط زیست امیدوار بود.

 

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید هدفی مشترک برای حفظ حیات وحش و گونه های نادر جانوری داشته باشیم، تصریح کرد: می طلبد نمایندگان مجلس در بودجه 98 ردیفی را به عنوان طرح حمایت از گونه های نادر جانوری پیش بینی کنند.

وی افزود: به طور قطع اگر این ردیف پیش بینی شود نشان از همدلی دولت و مجلس در راستای حفاظت از حیات وحش و محیط زیست دارد.

عضو فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حفظ حیات محیط زیست و حیات وحش با تغییر رویکرد مسئولان حاصل می شود، اظهار کرد: تخریب زیستگاه و کاهش طعمه، شکارچیان غیرمجاز و بی توجهی نسبت به ایمن سازی جاده ها از عوامل مهم تهدید نسل یوز ایرانی به شمار می رود که با پیش بینی ردیفی در بودجه 98 می توان نسبت به رفع این عوامل اقدام کرد.

 

 

نظر شما