رئیس سازمان نظام پزشکی ایران مطرح کرد:

تعرفه خدمات درمانی عادلانه نیست

۱۳۹۷/۰۹/۱۵ - ۱۲:۰۹:۲۵
کد خبر: ۷۸۴۵۶۲
تعرفه خدمات درمانی عادلانه نیست
رئیس سازمان نظام پزشکی گفت:تعرفه خدمات درمانی عالانه نیست و این موضوع می تواند مشکلاتی را در حوزه درمان به بار آورد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، دکتر ایرج فاضل در حاشیه چهاردهمین کنگره بین المللی جراحی های کم تهاجمی و درون بین ایران  گفت: سال گذشته دستمزدها 18 درصد اضافه شد؛ اما پنج درصد تعرفه های این حوزه افزایش یافت.

وی با طرح این پرسش که بیمارستان های خصوصی چطور با این هزینه ها باید اداره شوند، افزود: بیمارستان های خصوصی در حال فرسوده شدن هستند؛ فقط اداره امور روزانه آنها نیست بلکه برای ارایه خدمات بهتر باید تجهیزات و دستگاه های پیشرفته خریداری کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی بیان داشت: بیمارستان های خصوصی علاوه بر تهیه تجهیزات پیشرفته، نیاز به تعمیر دستگاه ها هم دارند تا از کارافتادگی آنها جلوگیری شود.

فاضل اظهار داشت: یکی از عوارض تعرفه ناعادلانه، پدیده ناشایست زیرمیزی است که بین پزشکان و بیماران به وجود می آید. پیشنهاد شد تعرفه خدمات درمانی ایران را نه با آمریکا بلکه با فقیرترین کشورها مانند بنگلادش، عراق و سوریه مقایسه کرده و معدل تعرفه آنها در کشور اجرا شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی اظهار داشت: در شورای عالی بیمه که تعرفه های این حوزه را تعیین می کند، اغلب آنها نماینده بیمه ها هستند و تعداد محدودی نماینده جامعه پزشکی است و به همین خاطر تعرفه ها عادلانه نیست.

 

 

نظر شما