معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

تصحیح و نمره دهی برگه‌های امتحانی دبیرستانی‌ها از دی ماه الکترونیک می‌شود

۱۳۹۷/۰۹/۱۶ - ۱۰:۰۳:۱۳
کد خبر: ۷۸۴۷۳۷
تصحیح و نمره دهی برگه‌های امتحانی دبیرستانی‌ها از دی ماه الکترونیک می‌شود
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از دی ماه امسال تصحیح برگه‌های آزمون و ثبت نمرات به صورت الکترونیکی انجام شده و در نهایت در سامانه کارنامه صادر خواهد شد، گفت: این مراحل استانداردسازی شده و دیگر امکان شکل‌گیری مافیا در این حوزه وجود ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا، عبدالرسول عمادی با بیان اینکه آخرین تصمیمی که در شورای سنجش و پذیرش دانشجو برای سال ۹۸ گرفته شد، لحاظ کردن تأثیر مثبت سوابق تحصیلی دانش آموزان بود، افزود: اگر سوابق تحصیلی در کنار نمرات آزمون‌های عمومی و اختصاصی کنکور منجر به بهبود رتبه کل داوطلب شود، لحاظ خواهد شد و در غیر این صورت تأثیر داده نخواهد شد.

وی در ادامه گفت: سوابق تحصیلی مطابق تعریف قانون سنجش و پذیرش دانشجو و اصلاحیه آن در سال ۱۳۹۵، مربوط به نمرات دروس امتحان نهایی است که مطابق استانداردهای مصوب شورای عالی آموزش و پرورش تولید شده باشد. سوالات امتحانات نهایی به صورت سراسری طراحی و به صورت الکترونیکی ارسال می‌شوند و امکان لو رفتن سوالات منتفی است.

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از دی ماه سال ۱۳۹۷ تصحیح برگه‌های آزمون و ثبت نمرات هم به صورت الکترونیکی انجام شده و در نهایت در سامانه کارنامه صادر خواهد شد، توضیح داد: بنابراین این مراحل استانداردسازی شده و دیگر امکان شکل‌گیری مافیا در این حوزه وجود ندارد.

عمادی با بیان اینکه کارکرد نهایی و اصلی برگزاری امتحانات نهایی، صدور دانش‌نامه دیپلم است، اظهار کرد: به عبارت دیگر سابقه تحصیلی کارکرد دوم امتحانات نهایی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با افزایش ظرفیت‌های دانشگاه‌های کشور و با قانون سنجش و پذیرش، عملاً کنکور به رقابت بین افرادی تبدیل شده است، که قصد دارند در ۱۵ هزار ظرفیت رشته پزشکی و پیراپزشکی تحصیل کنند، اظهار کرد: ضمن اینکه نظام تعلیم و تربیت اقتضائات خاص خود را دارد و این کنکور محدود را می‌توان در یک بازه زمانی دیگر نیز انجام داد.

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت عمومی ۱۲ سال و ماموریت آن تربیت شهروند مطلوب است، تصریح کرد: کنکور یک آزمون غربالگری است تا مشخص کند چه کسی، باید بر روی کدام صندلی دانشگاه بنشیند. بنابراین آموزش و پرورش نمی‌تواند مأموریت خود را فدای آزمون یک روزه کنکور کند، اما سازمان سنجش و وزارت علوم باید در این رابطه تمهیداتی بیندیشند.

 

نظر شما