در گفتگو با سرهنگ جبارزاده مطرح شد؛

زنان کمتر از مردان تصادف منجر به مرگ دارند

۱۳۹۷/۰۹/۱۸ - ۰۶:۰۳:۳۲
کد خبر: ۷۸۵۲۲۹
زنان کمتر از مردان تصادف منجر به مرگ دارند
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، دلایل آمار بالای تصادفات فوتی با رانندگان مرد به نسبت زنان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، در حالی که اذهان عمومی در جامعه ما از عدم توانمندی زنان و مسلط نبودنشان در رانندگی سخن می گویند، بر اساس شواهدات موجود اخبار حوادث در خصوص تصادفات مرگبار ، بیشترین آمار از رانندگان پشت فرمان، مردان هستند، به همین دلیل بر ان شدیم تا علت موضوع را از معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ جویا شویم.

مسعود جبارزاده، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: تصادفات منجر به فوت به دلایل مختلف از سوی زنان راننده بسیار کمتر از مردان اتفاق می افتد، که هر کدام از موضوعات در جایگاه خود نیاز به پژوهش و ریشه یابی دارد، گرچه وسیله نقلیه نیز می تواند عامل آن باشد اما باید گفت در بسیاری از مواقع بروز تصادفات زاییده اشتباهات و تخلفات بشری ست.

وی با اشاره به دلایل بروز تصادفات فوتی توسط رانندگان مرد، افزود: درصد جمعیتی رانندگان مرد نسبت به زنان بیشتر است و همچنین درصد بسیاری از این حوادث، به دلیل وجود رانندگان جاده ای و شهری شب کار، شب تا صبح اتفاق می افتد.

سرهنگ جبارزاده ادامه داد: همچنین قوانین و انضباط ترافیکی در خانم ها بیشتررعایت می شود و نیز یکی از فاکتورهایی که در بحث تصادفات فوتی مورد بررسی در تمام دنیا قرار گرفته، میزان مسافت رانندگی است یعنی باید تصادفات منجر به فوت را به ازای اینکه در چند کیلومتر مسافت اتفاق افتاده ، مورد بررسی قرار دهیم چرا که در این خصوص معمولا بانوان مسافت های کوتاه تری را رانندگی می کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: یکی دیگر از عاملان تصادفات فوتی که درصد کمی را شامل می شوند، بزه کاران هستند که به دلایل مصرف مواد مخدر، روان گردان و مشروبات الکلی حادثه ساز می شوند.

سرهنگ جبارزاده در پایان به برنا گفت: شخصیت های ریسک پذیری پسران جوان در رانندگی که معمولا با حرکات پرخطر و مارپیج همراه است، یکی دیگر از عوامل تصادفات منجر به فوت بررسی شده که باید به لحاظ شخصیتی مورد پژوهش قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز