عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با برنا؛

آمار ۳ برابری بیکاران باسواد نسبت به بیکاران بی سواد/ تبدیل علم به ثروت را به جوانان آموزش دهیم

۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۰۵:۴۳:۱۴
کد خبر: ۷۸۶۰۳۵
آمار ۳ برابری بیکاران باسواد نسبت به بیکاران بی سواد/ تبدیل علم به ثروت را به جوانان آموزش دهیم
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ابر چالش بیکاری در کشورهایی با جمعیت زیاد مانند چین، با آموزش درست و ترویج کارآفرینی و تبدیل علم به ثروت نه تنها کنترل شده است بلکه در حال حاضر با ایجاد اشتغال مولد، بحث معیشت و امنیت شغلی برای مجموع شهروندان تامین و اکنون از کشورهای دیگر کارگر می پذیرند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، چالش بیکاری در سال های اخیر رشد شدیدی داشته تا جایکه بر اساس آمارها، امروزه آمار بیکاران باسواد فارغ التحصیل از بیکاران بی سواد پیشی گرفته است.

 در این خصوص با عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفتگو کرده ایم که در ادامه می خوانیم.

رسول خضری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا، اظهار داشت: ابر چالش بیکاری در کشورهایی با جمعیت زیاد مانند چین، با آموزش درست و ترویج کارآفرینی و تبدیل علم به ثروت نه تنها کنترل شده است بلکه در حال حاضر با ایجاد اشتغال مولد، بحث معیشت و امنیت شغلی برای مجموع شهروندان تامین و اکنون از کشورهای دیگر کارگر می پذیرند.

وی ضرورت آموزش تبدیل علم به ثروت در جوانان را حائز اهمیت دانست و گفت: در تمام دنیا مشکل بیکاری وجود دارد اما شاهدیم که بسیاری از کشورها مانند سنگاپور، چین و ... به معضل بیکاری غلبه و با افزایش اشتغال درخواست نیروی کار از کشورهای دیگر دارند بنابراین ما نیز باید در بهبود شرایط پیشقدم شویم تا میزان بیکاران باسواد ما که اکنون 42 درصد را شامل می شوند ونسبت به بیکاران بی سواد 3 برابر هستند را در کارآفرینی و تبدیل علمشان به ثروت مدیریت درست کنیم.

خضری با بیان اینکه ما برنامه مدونی برای بحث اشتغال مولد نداریم، ادامه داد: در حال حاضر برای بهبود شرایط ابتدا باید ساختار وزارتخانه ها تغییر کند، در واقع ما با انتصاب وزیران جدید، تغییر وزیران و جا به جایی افراد نمی توانیم خیلی موفق عمل کنیم بزرگترین مشکل این است که ما مدیر و مدبر رسیدگی به آسیب های اجتماعی نداریم تا گره را ازکار باز کند.

وی بیان داشت: ما در زمان رسیدگی به معضلات، فقط سوال می پرسیم، همایش برگزار می کنیم اما برخلاف دیگر کشورها، در حرف زدن اول و در عمل کردن آخریم.

عضو کمیسیون اجتماعی تاکید کرد: در بحث اشتغال، سیاست های کلی و تغییر قوانین کسب و کار، رفع مانع تولید، حمایت از کالای ایرانی، حمایت از اشتغال و تولید بسیار حائز اهمیت است.

خضری خاطر نشان کرد: در حال حاضر 80 درصد از کارخانه های صنعتی خوابیده و غیر فعال هستند و 20 درصد فعال آن با ظرفیت زیر 40 کار می کنند عملا فعالیت بخش صنعت و اشتغال مولد در کشور تنها 15 درصد است.

وی افزود: مسئولان ابتدا باید درد را قبول کنند بعد به دنبال راهکار اساسی باشند در حال حاضر هنوز وجود آسیب ها، فقر و درد ... از سوی برخی از افراد پذیرفته نشده تا بر اساس آن استراتوژی کاربردی تدوین و اجرایی شود.

خضری در پایان گفت: ساختار و سیاست گذاری اصلاح وزارتخانه ها، نظارت، هدایت و در نهایت   حمایت باید سرلوحه کار تمامی دستگاه های اجرایی و قانونگذاران قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز