صادقی اعلام کرد ،

امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان مدیریت بحران و سازمان نوسازی

۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۱۳:۳۴:۲۲
کد خبر: ۷۸۶۵۸۷
امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان مدیریت بحران و سازمان نوسازی
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از امضای تفاهم نامه همکاری در خصوص پیشگیری و کاهش آسیب پذیری عرصه های ناکارآمد شهری با هدف ایجاد هماهنگی و هم افزایی میان سازمان مدیریت بحران تهران و سازمان نوسازی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ،  احمد صادقی با اعلام این خبر گفت: در جلسه ای که در محل سازمان نوسازی برگزار شد، تفاهم نامه ای در خصوص پیشگیری و کاهش آسیب پذیری عرصه های ناکارآمد شهری با هدف ارتقای سطح ایمنی و کاهش آسیب پذیری در محلات دارای بافت فرسوده امضا شد.

وی افزود: این تفاهم نامه با هدف استفاده از ظرفیت های دانشی ، اطلاعاتی ، سامانه ای و اجرایی در محلات شهر تهران با تاکید ویژه بر عرصه های ناکارآمد شهر تهران برای ارتقای سطح ایمنی و کاهش آسیب پذیری این محدوده ها، همکاری در ارتقای تاب آوری محلات شهر تهران با تاکید بر ابعاد مدیریت بحران و نوسازی شهری با اولویت محلات دارای بافت فرسوده و ناکارآمد به امضای دو طرف رسید.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران محورهای اصلی این تفاهم نامه را همکاری در ایجاد بانک اطلاعاتی مشترک، تهیه و ترویج بسته های آموزشی به منظور افزایش آگاهی های عمومی شهروندان در خصوص مفاهیم تاب آوری شهری، تدوین برنامه عملیاتی ایمنی و مدیریت بحران در محله های دارای بافت فرسود و ناکارآمد بر اساس ضوابط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، تولید و انتقال دانش کاربردی و اجرایی برای ارتقای تاب آوری و کاهش آسیب پذیری در بافت های فرسوده و ناکارآمد عنوان کرد.

صادقی گفت: نوسازی بافت فرسوده بسیار با اهیمت است و بر اساس دستور ویژه رییس جمهور در این خصوص به منظور مقابله و پیشگیری از اثرات خسارت ثانویه زیان بار زلزله، احیاء بافت های فرسوده باید مورد توجه قرار گیرد.

صادقی با بیان اینکه 30 درصد از بافت های نوسازی شده فرسوده اند افزود: علاوه بر رعایت قوانین و مقررات و ضوابط مترتب بر ساخت و ساز باید بر روی کیفیت مصالح ساختمانی نظارت بیشتری صورت گیرد. همچنین ضرورت توجه بیش از پیش به تاثیر ویژگی های ساختگاهی بر سازه و تاب آوری آن در برابر زلزله احتمالی تاکید کردند.

وی افزود: به منظور ارائه خدمات مشاوره ای به ساکنان محلات و ارزیابی استحکام و امکان سنجی ساختمان ها در مواردی همچون مقاوم سازی اجزای غیر سازه ای ، پیش بینی ایجاد و راه اندازی دفاتر خدمات مدیریت بحران در سطح محلات در دست بررسی می باشد.

کاوه حاجی علی اکبری رییس سازمان نوسازی نیز در این خصوص گفت: هماهنگی بین دو سازمان می تواند از موازی کاری و هدررفت زمان و هزینه جلوگیری نماید و باعث هم افزایی و ایجاد فرصت های متقابل شود.

وی افزود: با امضای این تفاهم نامه ظرفیت دفاتر سازمان نوسازی جهت انجام فعالیت های مطالعاتی و اجرایی در اختیار سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران قرار خواهد گرفت و به عنوان حلقه اتصال مردم محلات می تواند مورد استفاده قرار گیرد که پیش نیاز و زمینه این امر تعامل مستمر و دو سویه فیمابین دو سازمان می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز