محسن هاشمی؛

نقدینگی های سرگردان، جذب پروژه های بزرگ شهری شوند

۱۳۹۷/۰۹/۲۱ - ۱۴:۵۲:۴۸
کد خبر: ۷۸۷۱۲۹
نقدینگی های سرگردان، جذب پروژه های بزرگ شهری شوند
رئیس شورای شهر تهران ضمن تاکید بر حضور بخش خصوصی در پروژه های بزرگ شهر تهران جذب نقدینگی های سرگردان اقتصادی در پروژه های شهری را یک ضرورت خواند.

به گزارش برنا، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در رابطه با ملزومات و ضرورت های حضور بخش خصوصی در پروژه های شهرتهران، گفت: شهرداری تهران  با توجه به اینکه دارای درآمد پایداری نیست و حدود 20 درصد از هزینه های خود را می تواند از محل درآمدها به دست بیاورد. عمدتا از منابعی استفاده کرده است که آنها  مشکلات  فراوانی برای شهر ایجاد می کند و توسعه پایدار شهر را  دچار مشکل می کند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری برای تامین منابع مورد نیاز خود دست به  دامان وام بانکی شده است، اظهار داشت: در حال حاضر میزان بدهی  این وام ها هم بسیار بالا است و شهرداری در باپرداخت این وام ها دچار مشکل شده است. دلیل این موضوع هم نرخ بهره های بالایی است که وام های مذکور دارند.

وی افزود:  در حال حاضر تنها راهی که باید شهرداری تهران موجود است، این است که پروژه های خود را به گونه ای تعریف کند که  مشارکت  بخش خصوصی بتواند در این پروژه ها شکل بگیرد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد:  سرمایه هایی که در حال حاضر در اقتصاد  کشور سرگردان است و نقدینگی که به غول بزرگی برای اقتصاد تبدیل شده است وارد بازارهای مختلف شده و یک شتاب هیجانی را به این بازارها وارد می کند که می تواند جذب پروژه های  شهرداری شده و این نقدینگی جذب فعالیت های سودآور شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با جذب این سرمایه ها در پروژه های مختلف اعم از خدماتی و ...  هم بخش خصوصی سود بیشتری دریافت می کند و هم  شهر می تواند به صورت پایدار اداره شود.

گفتنی است، نخستین اجلاس فرصت های سرمایه گذاری شهر تهران ومشارکت عمومی-خصوصی،26 آذر ماه با حضور اعضای شورای شهر، شهردار، رئیس اتاق بازرگانی و جمعی از سفرای و رایزنان اقتصادی کشورهای مختلف برگزار خواهد شد.

 

نظر شما