وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبرداد:

ابلاغ دستور رئیس جمهوری برای نوبت دوم توزیع بسته های حمایتی مددجویان

۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ۱۱:۲۷:۰۵
کد خبر: ۷۸۷۹۳۹
ابلاغ دستور رئیس جمهوری برای نوبت دوم توزیع بسته های حمایتی مددجویان
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابلاغ دستور رئیس جمهور برای شروع نوبت دوم توزیع سبد کالا برای سازمان های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه اجتماعی برنا ، محمد شریعتمداری در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل قبلی و جدید شستا در جمع خبرنگاران با تاکید براینکه اصل اول در اداره امور در دولت تدبیر و امور و در شرایطی که بنده مسئولیت گرفتم شفافیت است، گفت: سهام شرکت ها در بورس است اگر به درستی هر چه کردیم به مردم اعلام کنیم آنها هم پای کار می آیند.

وی ادامه داد: وی افزود: اعلام مدیران چندشغله قدم خوبی بود و همه دستگاه‌ها باید تصویر شفاف از فعالیت‌شان در معرض دید مردم قرار دهند.

وزیر تعاون  با بیان اینکه از 622 نفر هیات مدیره شستا 107 نفر بالای60 سال سن داشتند، ادامه داد: قرار شد آنهایی که سن بازنشستگی رسیده بودند، وقت شان را به عنوان مشاور بگذارند و مسئولیت را به جوانتر ها بدهند.

وی با تاکید براینکه چون شستا هستیم شامل قانون نمی شویم اما روح قانون حاکم است تا برخی افراد  در دو، سه شغل ننشینند که عقلی و منطقی هم هست، اظهار کرد:تعدادی خودشان آمدند استعفا را تقدیم کردند و پذیرفتیم، در شستا نیز  86 نفر در مرحله اول خارج شدند.

وزیر رفاه در ادامه درباره توزیع بسته‌های حمایتی گفت: توزیع بسته‌های حمایتی کارگران تمام شد و کارمندان آموزش و پرورش هم گرفتند. دیگر وزارتخانه‌ها تک به تک با تایید ذیحسابان دریافت می‌کنند. برای کلیه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و پشت نوبتی ها هم اقدام شد. در ادامه گروه سوم تمام کسان دیگری هستند که حقوق زیر سه میلیون دارند و بتدریج در گروه‌های مختلف ساماندهی شدند مثل رانندگان و کارگران ساختمانی.

وی در پاسخ به پرسشی درباره آن دسته از افرادی که بیمه نیستند و در گروه‌های مشمول قرار نمی‌گیرند نیز گفت: بخش غالبی از مردم بیمه‌اند اما غیر از آن بعد از اتمام این مرحله،این افراد به مراکز بهزیستی و امداد مراجعه و تقاضایشان را ارائه می کنند.

وزیر تعاون اعلام کرد: دستور رئیس جمهور برای شروع نوبت دوم توزیع سبد کالا برای سازمان های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی ابلاغ شده است.

شریعتمداری همچنین در خصوص انطباق دستمزدها با شرایط اقتصادی جامعه عنوان کرد: در شورای عالی کمیته دستمزد به صورت سه جانبه گرایانه موضوع دستمزدها را بررسی  می کند،  و هرساله مکلف به اعلام تغییرات حقوق و دستمزد است، این کمیته  فاصله معیشت را با حقوق و دستمزد سنجیده و مشخص می کند مسیر چگونه طی شود تا این فاصله به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه افزایش 20 درصدی  دستمزد برای کارمندان دولت است، خاطرنشان کرد: با سیاست های جبرانی تلاش داریم تا آخر سال مشکلات همه اقشار را حل کنیم و تصمیم عمومی دولت همین سبدهای حمایتی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز