بهمنی در گفتگو با برنا مطرح کرد؛

بعد امنیتی یکی از ابعاد ساماندهی پیام­ رسان های اجتماعی است

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۰۸:۴۰:۲۰
کد خبر: ۷۸۸۲۵۸
بعد امنیتی یکی از ابعاد ساماندهی پیام­ رسان های اجتماعی است
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جامعه نگری و مسئله ­شناسی درست، لازمه قانونگذاری کارآمد در حوزه پیام­ رسانهای اجتماعی است.

دکتر محمدرضا بهمنی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا با اشاره به مباحث مطرح شده درباره طرح اخیر مجلس برای حمایت از پیام رسان های داخلی و حواشی به وجود آمده در این زمینه گفت: هر قانونِ کارآمدی درباره پیام رسانهای اجتماعی در گرو پرهیز از سیاست زدگی و مسئله شناسی درست از این پدیده است.چراکه غلبه سیاست­ زدگی و پافشاری به اختلافات جناحی، به سلامت سیاستگذاری در عرصه فرهنگی کشورآسیب می­زند.

وی افزود: طرح ساماندهی پیام رسان های اجتماعی که از سوی جمعی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، طبیعتا اظهارنظرهای هر دو گروه موافقان و مخالفان را در پی داشته است اما نکته مهم این است که لازمه شکل ­گیری گفت و گوهای سازنده پیرامون این طرح این است هر دو سوی موافقان و مخالفان خیرخواهی، دلسوزی و دغدغه مندی طرف دیگر را مفروض بداند. لذا هر نظر، دیدگاه و نقدی که در آن به نوعی احتمال اصلاح، تکمیل و تقویت طرح مذکور چه در محتوا، چه در مرجع تقنین و چه در فرآیند تصویب­ خواهی وجود داشته باشد، باید مغتنم شمرده شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: سیاستگذاری و تقنین کارآمد حاصل مسئله شناسی درست است و از این منظر کیفیت و جامعیتیک طرح یا لایحه را باید در کیفیت مسئله شناسی آنجستجو کرد. وی ادامه داد، مسئله ساماندهی پیام رسانهای اجتماعی، مسئلهای چند بعدی است و بعد امنیتی یکی از ابعاد ساماندهی پیام­رسان های اجتماعی است که احتمالا بیشتر از سایر ابعاد طرح مورد توجه طراحان این طرح قرار گرفته است اما دراین طرح باید به ابعاد دیگر مسئله ­ی پیام­رسان هم توجه شود که از آن جمله به این ابعاد می­ توان اشاره داشت: بعد کسب و کارهای مبتنی بر بستر پیام رسانها، بعد آگاهی و توان انتخاب­گری کاربران پیام رسانها، بعد توان افزایی پیام رسانهای بومی و بعد تحولات فناورانه.

وی افزود: طرح مذکور یا هر طرح و لایحه دیگر، زمانی می تواند کارآمد باشد که جامع نگر باشد و ابعاد پنج­گانه فوق را مدنظر داشته باشد. به عنوان مثالاین طرح هیچ عامل انگیزشی را برای آگاهی بخشی و تقویت قدرت انتخابگری مردم در بهره برداری از پیام رسانهای اجتماعی در نظر نگرفته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز