وزیر کشور خبر داد؛

کاهش ۳ دهک از یارانه بگیران توسط استانداری‌ها/ روزانه تقریبا ۸۵ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنیم/ طبق قانون یارانه باید به افراد مستحق پرداخت شود

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۱۰:۳۰:۳۱
کد خبر: ۷۸۸۷۸۳
کاهش ۳ دهک از یارانه بگیران توسط استانداری‌ها/ روزانه تقریبا ۸۵ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنیم/ طبق قانون یارانه باید به افراد مستحق پرداخت شود
وزیر کشور گفت: براساس دستور رئیس جمهور در لایحه بودجه سال 98 پیشبینی شده که استانداری‌ها 3 دهک از یارانه‌بگیرها را کاهش داده و از محل آن برای توسعه حمل و نقل و تولید و کمک به معیشت نیازمندان هزینه کنند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش بزرگداشت روز حمل و نقل با یادآوری زحمات رانندگان و فعالان حوزه حمل و نقل برای تأمین کالاهای مورد نیاز کشور و فداکاری‌های فعالان این عرصه گفت: فعالان حوزه حمل و نقل همواره کمک‌های شایانی به کشور داشتند.

 وی با تأکید بر اینکه موضوع حمل و نقل به ویژه حمل و نقل درون شهری موضوعی میان بخشی است ادامه داد: اگر ایرادی از حمل و نقل می‌دیدیم نباید نگاهمان تنها متوجه دارندگان وسائل حمل و نقل باشد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: اگر طراحی شهری ما به گونه ای نباشد که سهولت دسترسی به خدمات در حداقل زمان ممکن باشد مردم برای انجام کارهای روزانه طی مسیر خواهند کرد. اگر راهنمایی و رانندگی نتواند در طراحی مهندسی و هدایت قانون ترافیک ایفای نقش کند یا شهرداری‌ها نتوانند در مهندسی خیابان‌ها و طراحی مهندسی ترافیک  تأثیرگذار باشند یا اگر بسترهای جدید تکنولوژی در خدمات‌رسانی مورد استفاده  قرار نگیرد تمام این عوامل متوجه موضوع ترافیک خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد فعالیت‌‌های ما هنوز هوشمندسازی نشده که این به معنای تردد بیشتر در شهر و ترافیک است تصریح کرد:  هنوز سیستم در ادارات ما کارتابلی بوده و هوشمندسازی نشده که این باعث شده مردم دچار مشکل شده و ترافیک افزایش یابد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل ترافیک با هزینه‌های زیادی مواجه هستیم که زمینه اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی دارند تصریح کرد: روزانه بین 89 تا 85 میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنیم که نسبت به شاخص بین‌المللی رقم بسیار بالایی است و از سویی دیگر با آلودگی هوا مواجهیم که هزینه‌ای معادل 8 میلیارد دلار دارد.

وی با تأکید بر اینکه ما بخش مهمی از جریان زندگی روزانه مردم در حوزه فیزیکی هستیم اظها کرد: ما باید کاری کنیم که ضمن برقراری ارتباطات سهل هزینه‌های آن را کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم کمیسیون کلان شهرها تشکیل شد که مصوبات  خوبی تصویب و اجرا شد. همچنین اتفاقات خوبی در حوزه حمل و نقل ریلی رخ داد چنان که برای خرید واگن‌های مترو در یک سفارش 2 هزار واگن و در سفارشی دیگر 350 واگن را مد نظر قرار دادیم که امیدواریم این تعداد تأمین شود.

وزیر کشور با یادآوری اینکه قرار بود هدفمند کردن یارانه‌ها با هدف توسعه حوزه تولید و حمل و نقل به عنوان دو الویت اصلی انجام شود تصریح کرد: اما در این مسیر ناگهان به همه مردم یارانه تعلق گرفت در حالی که بر اساس قانون این مبلغ باید به افراد مستحق پرداخت می‌شد.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در دولت برای  کاهش دهک‌های دریافت کننده یارانه عنوان کرد: در لایحه بودجه سال 98 مقرر شد استانداری‌ها نسبت به کاهش 3 دهک از یارانه‌بگیران اقدام کرده و از محل آن برای توسعه حمل و نقل تولید و کمک به معیشت نیازمندان هزینه کنند.

رحمانی فضلی تأکید کرد: وقتی مردم متوجه شوند که  مبلغ  کسر شده در حسابی ویژه صرف این امور می‌‌شود حتما از آن استقبال می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز