دانشگاه ها به اهمیت جذب دانشجوی غیرایرانی توجه کنند،

ورود ارز به کشور با افزایش دانشجویان مهاجر

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۰۵:۴۵:۲۰
کد خبر: ۷۸۸۹۸۶
ورود ارز به کشور با افزایش دانشجویان مهاجر
یک کارشناس آموزش گفت: به طور حتم بدون اعتبار جهانی دانشکده های ایرانی، جذب دانشجویان خارجی به کشور میسر نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا،  وقتی بحرانی شکل می گیرد ، اینکه بنشینیم و بگوییم در بحران گیر کرده ایم، کارساز نیست  و باید به دنبال راهکار برون رفت و بستر سازی گذر از آن باشیم.

در حال حاضر به دلیل تحریم های ناجوانمردانه  در بحران اقتصادی قرار داریم که می توان برای عبور از آن از پتانسیل و ظرفیت های موجود در کشور یاری بگیریم.

یکی از این راهکارها، بسترسازی برای جذب دانشجویان خارجی به دانشگاه های کشور است که با توجه به سطح علمی موجود در کشور، با اجرای آن هم تبادل علمی برقرار خواهد شد و هم شرایط ارزآوری به کشور مهیا می شود.

در این باره با یک کارشناس آموزش گفتگو کرده ایم که در ادامه می خوانید.

نرگس ملک زاده، کارشناس آموزش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا در خصوص این راهکار گفت: شاید کشور ما از لحاظ علمی در سطح بالایی قرار داشته باشد اما باید در نظر داشت که پذیرش دانشجویان خارجی و جذب آن ها به دانشگاه های کشور، نیازمند به بسترسازی های هوشمندانه و با تدبیر است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر دانشگاه ها و دانشکده های ما اعتبار جهانی برای جذب دانشجویان اتباع بیگانه را ندارند، گرچه این اتفاق در کشور افتاده و از برخی از کشورها ما پذیرش دانشجو داشته ایم، اما هم تعدادشان اندک بوده و هم از کشورهای مد نظر و پیشرفته جهان که بتواند در تبادل علمی و ارزآوری تاثیرگذار باشد، نیستند.

این کارشناس تاکید کرد: راهکار های موثر در جذب دانشجویان برای نجات بخشی از اقتصاد کشور، جدی گرفتن تبلیغات های بین المللی و دیده شدن دانشگاه های کشور ما در تراز های قابل قبول است بطوریکه بتوانیم فعالیت های خود را در جهان به رخ بکشیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز