سخنگوی کمیسیون شوراها وامور داخلی مجلس تاکیدکرد:

ورود مکمل‌های دارویی تنها برای بیماران خاص و صعب العلاج

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۰۸:۵۳:۰۱
کد خبر: ۷۸۹۱۵۲
ورود مکمل‌های دارویی تنها برای بیماران خاص و صعب العلاج
نماینده مردم در مجلس دهم بابیان اینکه سلامت سیستم گوارشی بیماران و ورزشکاران با مصرف مکمل‌های دارویی قاچاق درخطراست،گفت:مکمل‌های دارویی تنها برای بیماران بیمارستانی،سرطانی وخاص، صعب العلاج در صورت نیاز وارد شود.

 اصغر سلیمی درباره وضعیت ورود مکمل های  خارجی  به کشور،گفت: بیماران و ورزشکاران آگاه باشندکه مصرف مکمل‌های خارجی قاچاق می‌تواندبه شدت سلامتشان را به خطر بی‌اندازد زیرا کالاهای قاچاق  فاقد  شاخص‌های استاندارد از منظر بهداشتی هستندو این امرمی‌تواند سلامت فرد را به شدت به خطر بی‌اندازد.

 نماینده مردم  سمیرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:داروهای مکمل خارجی درصورت نیاز برای بیماران خاص و سرطانی وارد شود و از همین رودر غیر اینصورت در شرایط فعلی ضرورتی برای  ورود داروهای مکمل‌های خارجی به کشور احساس نمی‌شود زیرا می‌بایست داروهای اضطراری در شرایط کنونی تامین شود اما اگربیماری برای طی پروسه درمانی اش نیازمند مصرف مکمل‌های  دارویی خارجی  است می بایست  دارو فوق در مسیر واردات قرار بگیرد.

داروهای مکمل خارجی درصورت نیاز برای بیماران خاص و سرطانی وارد شود و از همین رودر غیر اینصورت در شرایط فعلی ضرورتی برای  ورود داروهای مکمل خارجی به کشور احساس نمی‌شود

 سلیمی افزود: مکمل‌های خارجی با توجه به گرانی ارز نرخ‌های  بالایی دارند  واین در  حالی است که  امکان ورود مکمل‌های دارویی خارجی قاچاق با توجه به تلاطمات ارزی  به کشور وجود دارد.

نماینده  مردم سمیرم در مجلس با بیان  اینکه برخی از  مکمل‌های خارجی از مبادی غیر قانونی وارد کشور می‌شوند افزود: صدمات حاد  بر سلامت دستگاه گوارش  با مصرف مکملهای دارویی قاچاق مشهود است.

 سخنگوی کمیسیون شوراها وامور داخلی مجلس با بیان اینکه  تجویز داروهای  مکمل خارجی  وداخلی تنهابا  نظر متخصصان و پزشکان  تجویز شود تا از سلامت ورزشکار و  بیمار محافظت بعمل آید یادآورشد: مکمل‌های دارویی تنها برای بیماران بیمارستانی،سرطانی وخاص،  صعب العلاج در صورت نیاز  وارد شود.

 

نظر شما