پس از وقوع حریق مرگبار در یکی از مدارس زاهدان؛

آموزش و پرورش مکلف به ارسال گزارش به مجلس شد/ این وزارتخانه نمی تواند مدارس کشور را استاندارد کند

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۱۰:۳۲:۳۲
کد خبر: ۷۸۹۵۶۵
آموزش و پرورش مکلف به ارسال گزارش به مجلس شد/ این وزارتخانه نمی تواند مدارس کشور را استاندارد کند
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: با میزان بودجه اندکی که به آموزش و پرورش تخصیص داده می شود، این وزارتخانه نمی تواند مدارس کشور را استاندارد کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، با حادثه مرگبار آتش سوزی مدرسه ای در زاهدان و فوت چند دانش آموز، علت حادثه فرسودگی مدارس و وسایل گرمایشی اعلام شد.

بنابراین این سوال مطرح می شود که چرا آموزش و پرورش از محل بودجه تخصیص داده شده برای بازسازی، نوسازی و تخریب مدارس فرسوده برای احیای مدارس زودتر دست به کار نمی شود؟

برای پاسخ به این سوال با سخنگوی کمیسیون آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی گفتگو کرده ایم که در ادامه می خوانید.

حمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاراجتماعی برنا گفت: از آموزش و پرورش درخواست کرده ایم تا یکشنبه هفته آینده، گزارشی از وضعیت عمرانی مدارس های فرسوده به ویژه در استان سیستان و بلوچستان را به کمیسیون آموزش مجلس ارسال کند.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که با میزان بودجه اندکی که به آموزش و پرورش تخصیص داده می شود، این وزارتخانه نمی تواند مدارس کشور را استاندارد کند و به بحث عمرانی بپردازد.

میرزاده بیان کرد: در گذشته مدارس، توسط شهرداری، وزارت مسکن و شهرسازی و ... ساخته می شد اما بعد از انقلاب تاکنون مدارسی که با کمک مالی شهرداری ساخته شده باشد، نداریم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات افزود: اگر دلمان به حال فرزندان سرزمینمان می سوزد باید تمامی وزارتخانه ها به کمک آموزش و پرورش بیایند و با اعتباردهی به این وزارتخانه، مدارس کل کشور از وضعیت بحرانی خارج شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز