در رزمایش طرح بزرگ زمستانی مطرح شد؛

حضور ۳۰ هزار نیرو برای تسهیل عبور و مرور در زمستان

۱۳۹۷/۰۹/۲۹ - ۱۳:۴۷:۴۲
کد خبر: ۷۹۰۱۴۶
حضور ۳۰ هزار نیرو برای تسهیل عبور و مرور در زمستان
رزمایش طرح بزرگ زمستانی امروز در بوستان ولایت برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، این رزمایش امروز در بوستان ولایت با حضور مسئولان لشگری و کشوری از جمله استاندار تهران، شهردار شهر تهران، فرمانده انتظامی استان تهران و رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بزرگ برگزار شد

در این مراسم ضمن تأکید بر هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های خدمت‌رسان در زمان بارندگی، عوامل سازمان‌های مختلف ضمن انجام رژه، امکانات و توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

هدف رزمایش ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف بود

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی استان تهران در این مراسم گفت: رزمایش طرح بزرگ زمستانی برای اولین بار با همکاری دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شود تا با توجه به بارش‌های فصل زمستان، مدیریت ترافیک تهران بزرگ، به‌خوبی صورت پذیرد.

رحیمی در این رابطه افزود: هدف اصلی رزمایش این است که با توجه به بارندگی‌هایی که در ایام پایانی سال داریم، بین دستگاه‌های مختلف هماهنگی لازم ایجاد شود.

وی یادآور شد: در هنگام بارندگی، استفاده از خودروی شخصی افزایش می‌یابد و حجم زیادی از خودروها وارد معابر تهران می‌شوند که با توجه به لغزندگی و بعضاً یخ‌زدگی معابر، با سرعت پایینی حرکت می‌کنند و همچنین تصادفات نیز افزایش می‌یابد.

رحیمی گفت: در همین راستا، نیاز به همدلی و هم‌افزایی بین سازمان‌های مختلف وجود دارد و این رزمایش برای ایجاد هماهنگی بین این دستگاه‌ها برگزار می‌شود. همچنین بحث‌های کارشناسی در جلسات مختلف مطرح شده تا زمستان سال جاری را با کم‌ترین حوادث پشت سر بگذاریم و شاهد کاهش ترافیک خصوصاً هنگام عصر باشیم.

فرمانده انتظامی استان تهران اظهار کرد: سازمان‌های مختلف با تمام توان تلاش می‌کنند تا عبور و مرور تسهیل شود و ترافیک کاهش یابد. در عین حال از مردم خواهش می‌کنم در هنگام بارندگی که میزان استفاده از خودروهای شخصی خصوصاً خودروهای تک‌سرنشین افزایش می‌یابد، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و به فرامین پلیس توجه کنند تا شاهد ترافیک کم‌تری باشیم.

30 هزار نفر در طرح زمستانی مشارکت دارند

سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز در رابطه با رزمایش بزرگ طرح زمستانی گفت: این برای اولین بار است که در تهران بزرگ این رزمایش برگزار می‌شود. در این رزمایش تمام سازمان‌های دخیل در امر خدمت‌رسانی در زمستان حضور دارند. رسته‌های مختلف پلیس نیز اعم از انتظامی، راهور، پیشگیری، یگان امداد و یگان ویژه نیز در این برنامه حاضر هستند.

مهماندار افزود: یگان امداد و یگان ویژه در سال گذشته هنگامی که برف سنیگین در تهران بارید، خدمات زیادی را به افرادی که در راه مانده بودند ارائه کردند. شهردار تهران نیز برای سال جاری دستورات ویژه ای را صدر کردند تا هماهنگی بین دستگاه های مختلف به‌طور ویژه اتفاق بیفتد و مسئولیت این کار را نیز به معاونت خدمات شهری محول کردند.

وی درباره امکانات و نیروهای تخصیص یافته برای اجرای این طرح گفت: سازمان‌های مختلفی اعم از آتش‌نشانی، اتوبوس‌رانی، تاکسی‌رانی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اورژانس، امداد و نجات، امداد خودرو و... در این طرح مشارکت دارند. بیش از 10 هزار وسیله نقلیه از سوی سازمان‌های مختلف در استان تهران و شهر تهران برای ارائه خدمت به مردم اختصاص یافته و بیش از 30 هزار نیرو در این طرح مشارکت دارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین اظهار کرد: تلاش همه این است در زمستان که شرایط حاکم بر ترافیک معابر تهران متفاوت است، خدمات ویژه‌ای را به مردم ارائه دهند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز