معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد:

ارائه سبد کالا به خانوارهایی با درآمد زیر ۳ میلیون تومان/ آنها که جا ماندند، صبر کنند

۱۳۹۷/۱۰/۰۳ - ۱۲:۲۷:۳۵
کد خبر: ۷۹۱۷۰۹
ارائه سبد کالا به خانوارهایی با درآمد زیر ۳ میلیون تومان/ آنها که جا ماندند، صبر کنند
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: به افرادی که حقوق زیر 3 میلیون تومان داشته اما سبد کالا دریافت نمی‌کنند که گفته شده در وقت معین اعلام می‌شود که به کجا مراجعه کنند، این افراد زمانی سبد کالای خود را دریافت می‌کنند که ارائه سبد کالا به سایر گروه های مستحق دریافت آن به پایان برسد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، فاطمه رهبر در نشست خبری صبح امروز خود با اشاره به 16 هزار و 671 مورد معافیت از خدمت سربازی برای مددجویان امداد مبلغ هزینه شده برای  خرید خدمت را طی نه ماه امسال حددو 235 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: همچنین با تصویب مجلس 24 هزار و 312 مددجوی ما مورد معافیت انشعابات آب، برق و گاز قرار گرفتند و همچنین 1 میلیون 100 هزار نفر از مددجویان شهری ما از بیمه درمانی و تمامی مددجویان از بیمه تکمیلی بهره‌مند هستند که اعتبار سال 97 ما برای بیمه مددجویان ما برای بیمه پایه 439 میلیارد تومان و برای  بیمه مکمل 140 میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به ارائه بسته حمایتی به کودکان  زیر  5 سال دارای سوتغذیه که از سوی وزارت بهداشت به کمیته امداد  معرفی می‌‌شوند، گفت: در  سال 96، 100 هزار کودک این بسته‌ها  را دریافت می‌کردند اما 37 هزار نفر از آنها به دلیل کمبود بودجه از این خدمت محروم بودند که در  سال  جاری با افزایش بودجه این کودکان نیز از بسته حمایتی بهره‌مند هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد همچنین با اشاره به ورود مقام معظم رهبری به مسئله آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: کمیته امداد جزو کارگروه تقسیم کار ملی برای کنترل آسیب‌های اجتماعی است که تحت نظر وزارت کشور قرار دارد و در این خصوص دبیرخانه‌ای نیز با همکاری سایر معاونت‌ها در کمیته امداد تشکیل شده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات مشاوره به 382 هزار نفر طی شش ماه اول امسال که بیشتر در مناطق حاشیه‌ای و پرآسیب متمرکز بوده است ادامه داد: بحث برون‌سپاری مشاوره‌ها و خدمات مددکاری را به دلیل زیاد بودن حجم پرونده‌ها دنبال می‌کنیم.

این مقام مسئول  در کمیته امداد با تأکید بر الویت زنان سرپرست خانوار در کلیه اقدامات این نهاد خاطرنشان کرد: در خصوص ارائه وام ضروری به مددجویان ضمانت‌ها را تسهیل کردیم و  دیگر مشکل ضامن و چک نداریم. همچنین ملزم هستیم که 20 درصد از سرانه‌های حمایتی خود را در حوزه‌های مختلف را به مناطق محروم و مرزی اختصاص دهیم. همچنین غربال‌گری و بیماریابی با الویت زنان سرپرست خانوار را در استان‌ها شکل دادیم.

وی با تأکید بر اینکه تلاش داریم تحت عنوان شناسنامه الکترونیک بهداشت روان و آسیب  اجتماعی خانوار را تا آخر سال کاربردی کنیم ابراز کرد: با توجه به اینکه بعضی از مددجویان ما در مسیرهای بسیار دور قرار دارند برای تسهیل رفت و  آمد آنها به دفاتر کمیته امداد، درگاه الکترونیک با کمک اداره فناوری کمیته امداد طراحی شده است تا مددجویان از خانه خدمات مورد درخواست خود را اعلام کنند.

رهبر با اشاره به افزایش 14 درصدی بودجه کمیته امداد در سال 97 و  اختصاص 7 هزار میلیارد تومان به صورت مشترک به سازمان بهزیستی و کمیته امداد گفت: 230 میلیارد تومان برای بیمه زنان سرپرست خانوار و همچنین از هزار و 470 میلیارد تومانی که به  کمیته امداد تعلق گرفته است 600 هزار خانوار را که 430 هزار مورد پشت نوبتی بوده‌اند و مابقی نیز از سوی استان‌ها شناسایی و به ما معرفی شدند تحت پوشش قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: طی رایزنی‌هایی که با رئیس جمهور داشتیم و جلساتی که با نوبخت و جهانگیری برگزار شد درخواست ما و سازمان بهزیستی پیش بینی 7 هزار میلیارد تومان در بودجه سال 98 بوده است که امیدواریم این مهم انجام شود.

وی با اشاره به قول رئیس جمهور مبنی بر اختصاص سبد کالا به نیازمندان گفت: این سبد طی دو نوبت به نیازمندان تحت پوشش امداد و بهزیستی ارائه شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به شیوه‌نامه هیئت دولت برای تخصیص سبد کالا گفت: بر اساس این شیوه‌نامه جامعه هدف دریافت سبد کالا به  ترتیب خانواده‌های تحت پوشش و پشت نوبتی کمیته امداد و بهزیستی، خانواده‌های تحت پوشش بنیاد شهید و خانوارهایی با درآمد کمتر از 3 میلیون تومان است که وزارت رفاه شناسه این افراد که مشاغل متعددی را شامل می‌شود اعلام می‌کند.

وی اضافه کرد: آخرین گروه افرادی هستند که حقوق زیر 3 میلیون تومان داشته اما سبد کالا دریافت نمی‌کنند که به آنها گفته شده در وقت معین اعلام می‌شود که به کجا مراجعه کنند، این افراد زمانی سبد کالای خود را دریافت می‌کنند که سه گروه قبلی سبد کالای خود را دریافت کنند اما هنوز دستورالعمل و اعتباری برای گروه چهارم اعلام نشده است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه تا کنون برای تأمین جهیزیه و وام ضروری  هیچ پشت  نوبتی نداشته‌ایم اعلام کرد: تا پایان امسال با عنوان فوریت‌های امدادی اعلام می‌شود تا به محض برخورد شهروندان به افراد نیازمند به کمک فوری با این شماره تماس گرفته شود و نسبت به ساماندهی و تعیین تکلیف فرد  اقدام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز