واکنش نماینده مجلس در پی اعلام افزایش ۹۲ درصدی قیمت مسکن؛

اجرای طرح ضرب العجلی واگذاری خانه های مسکن مهر به جوانان در شرف ازدواج / الزام تسهیلات ویژه مسکن برای جوانان

۱۳۹۷/۱۰/۰۵ - ۰۵:۳۲:۱۹
کد خبر: ۷۹۲۴۰۹
اجرای طرح ضرب العجلی واگذاری خانه های مسکن مهر  به جوانان در شرف ازدواج / الزام تسهیلات ویژه مسکن برای جوانان
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پی اعلام خبر افزایش ۹۲ درصدی قیمت مسکن گفت: وزارت مسکن طرح ضربتی واگذاری خانه های باقی مانده از مسکن مهر را برای جوانان در شرف ازدواج اجرا کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، با توجه به اعلام آمارها در خصوص افزایش ۹۲ درصدی قیمت مسکن، این سوال مطرح است که سرنوشت مردم و بخصوص جوانان در شرف ازدواج که مبلغی معین را برای شروع زندگی مشترک خود ذخیره کرده بودند چه می شود؟ به طور حتم تمامی حساب و کتاب هایشان در هم ریخته و قادر به جمع آوری سریع مبلغ مطابق با نیاز روز نخواهند بود.

در این خصوص با نایب رییس کمیسیون اجتماعی گفتگو کرده ایم که در ادامه می خوانید.

مسعود رضایی، نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: نمی توان در کوتاهترین زمان ممکن فکری برای مسکن  کرد چرا که افزایش بیش از اندازه اجاره بها، رهن و حتی خرید خانه بیش از حد تصور است.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی افزود:  اگر بخواهیم به جوانان در شرف ازدواج، کمک کنیم و همین تعداد اندکی که تصمیم به شروع زندگی مشترک دارند را، از این سنت فرخنده فراری ندهیم باید فکری اساسی که بهترین راهکار باشد، را با استفاده از برنامه ریزی هدفمند ارائه دهیم.

رضایی ادامه داد:  در همین راستا وزارت مسکن و شهرسازی می تواند با ارائه طرحی ضربتی در قالب مسکن مهر اما با سازه مناسب و مقاوم، خانه هایی را در اختیار جوانان در شرف ازدواج قرار دهد و همچنین بانک ها نیز می توانند تسهیلات ویژه مسکن را برایشان در نظر بگیرند.

وی بیان داشت: همچنین می توان برای زوج های در شرف ازدواج و تهیه مسکن که در همین لحظه دیگر مبلغ پس اندازشان با قیمت فعلی خانه ها همخوانی ندارد، وزارت مسکن و شهرسازی به صورت ضرب العجلی خانه های باقی مانده از مسکن مهر را به صورت اجاره به شرط تملیک در اختیارشان قرار دهد و مدت زمان طولانی برای باز پرداخت اقساط تعیین کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز