عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

کمتر از ۱۲ سال فرصت برای پیشگیری از بحران پیری جمعیت/یک پنجم زوجین نابارور هستند

۱۳۹۷/۱۰/۰۶ - ۰۹:۱۹:۵۵
کد خبر: ۷۹۲۹۲۵
کمتر از ۱۲ سال فرصت برای پیشگیری از بحران پیری جمعیت/یک پنجم زوجین نابارور هستند
عضو کمیسیون اجتماعی با هشدار نسبت به اینکه اگر ایران تا سال ۱۴۱۰ با روند فعلی پیش برود کشوری پیر محسوب خواهد شد، گفت: کمتر از ۱۲ سال فرصت داریم تا از بحران پیری جمعیت پیشگیری کنیم.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، خضری ، با هشدار نسبت به اینکه اگر ایران تا سال  1410 با روند فعلی پیش برود کشوری پیر محسوب خواهد شد، گفت: کمتر از 12 سال فرصت داریم تا از بحران پیری جمعیت پیشگیری کنیم.

وی با بیان اینکه 20 تا 22 درصد زوج‌های کشور نابارور هستند، افزود: حدود یک پنجم زوجین نابارور هستند و تاخیر در ازدواج تاثیر زیادی در نرخ باروری و پیری جمعیت دارد.

حمایت‌های بیمه‌ای از زوجین نابارور بسیار ضعیف است

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر حمایت‌های بیمه‌ای از زوجین نابارور را بسیار ضعیف دانست و ادامه داد: نابارورها در 3 حوزه یعنی تشخیص، دارو و درمان باید هزینه‌های سنگینی را متحمل شوند این در حالی است که در هر مرحله میزان موفقیت لحاق مصنوعی یک سوم یعنی 30 درصد و 70 درصد احتمال شکست وجود دارد بنابراین به طور متوسط هر فردی که اقدام به لقاح مصنوعی برای باروری می‌کند طی 3 مرحله باید اقدام کند و پیش از افزایش قیمت دلار این مبلغ 8 تا 10 میلیون تومان بود اما در حال حاضر به طور متوسط باید 30 میلیون پرداخت شود.

خضری با انتقاد از اینکه مبلغ اندکی در بودجه 97 برای حمایت از زوجین نابارور پیش بینی شد و تنها بخش اندکی از آن تخصیص یافت، تصریح کرد:  اعتبارات برای حمایت از نابارورها تنها 5 درصد هزینه ناباروری را تأمین می‌کرد و اغلب هزینه از جیب افراد پرداخت می‌شود و دولت به این وعده نیز تمامی وعده‌ها عمل نکرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز