سکینه الماسی:

استعلام فراکسیون جوانان از همه مشمولان قانون منع بکارگیری در ماه‌های آینده/چهره‌ها جوان نشد، تفکر جوان جاری شده است

۱۳۹۷/۱۰/۰۸ - ۰۵:۳۸:۱۸
کد خبر: ۷۹۳۲۱۸
استعلام فراکسیون جوانان از همه مشمولان قانون منع بکارگیری در ماه‌های آینده/چهره‌ها جوان نشد، تفکر جوان جاری شده است
عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی گفت: هدف از اجرای قانون منع بکارگیری از بازنشستگان چهره جوان نبود بلکه جاری و ساری شدن فکر جوان بود که در حال حاضر آمار خوبی از تغییرات در اجرای این قانون به ما اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، با اجرای قانون منع بکارگیری از بازنشستگان افردی که جایگزین سالخوردگان شده اند خیلی جوان تر به نظر نمی رسند، شاید تا 5 سال دیگر آنها نیز مشمول همین قانون شده و برکنار شوند، به همین دلیل و برای علت یابی این موضوع که چرا چهره ها جوان نشده است در حالی که رسالت اجرای این قانون جوانگرایی بوده، مبحثی ست که با عضو فراکسیون جوانان گفتگو کرده ایم.

سکینه الماسی، عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا در اینباره گفت: با وجود اینکه این قانون مدت زمان زیادی از اجرای آن نمی گذرد اما باخبر شده ایم که اغلب سازمان ها، نهاد ها و وزارتخانه ها از این قانون تبعیت کرده اند.

وی تصریح کرد: البته فراکسیون جوانان به این آمارها رضایت نمی دهد و در ماه های آینده خود وارد عمل شده و از تمامی سازمان ها، نهاد ها و وزارتخانه های مشمول این قانون، استعلام خواهد گرفت.

نماینده مردم عسلویه، جم، دیر، کنگان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا چهره ها در اجرای این قانون جوان نشده در حالی که رسالت اجرای آن جوانگرایی بوده است، افزود: هدف از اجرای قانون منع بکارگیری از بازنشستگان چهره جوان نبود بلکه جاری و ساری شدن فکر جوان بود که در حال حاضر آمار خوبی از تغییرات در اجرای این قانون به ما اعلام شده است.

الماسی بیان کرد: ما به دنبال جوان سازی چهره ها نیستیم در واقع با اجرای این قانون، میانگین سنی را از 60 به 45 سالگی تغییر داده ایم که این امر گام مثبتی در جوان سازی، ایده پردازی و ... از نسل گذشته به نسل جدید تر است.

در پست های حساس تر از از توانمندی زنان استفاده نشد که با جدیت به دنبال تحقق آن هستیم

عضو فراکسیون جوانان در پاسخ به این سوال که سهم زنان در این قانون چقدر بوده است، به خبرنگار برنا گفت: ما به دنبال 30 درصد از سهم زنان که ریاست جمهوری قول آن را داده بود، هستیم، در بسیاری از مسیرها موفق بوده ایم زنان را به عنوان معاون، مدیر و ... در سازمان های مختلف فعال کنیم اما در پست های حساس تر از از توانمندی زنان استفاده نشد که با جدیت به دنبال تحقق آن هستیم.

 

نظر شما
پرونده ویژه