تحقیقات درباره منشا بوی نامطبوع تهران ادامه دارد؛

واکنش استاندار تهران به ادعای حمله تروریستی بیولوژیک به پایتخت

۱۳۹۷/۱۰/۱۳ - ۱۰:۳۶:۱۰
کد خبر: ۷۹۵۶۴۴
واکنش استاندار تهران به ادعای حمله تروریستی بیولوژیک به پایتخت
استاندار تهران گفت: روز گذشته با انتشار بوی نامطبوع در سطح شهر تهران که سرمنشا آن معلوم نبود همه تیم های تحقیقاتی از جمله واحد های مبارزه با جرایم بیوتروریسم در سازمان پدافند غیر عامل کشور وارد عمل شدند ، نشانه هایی از حمله بیولوژیک به پایتخت وجود نداشت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، انتشار بوی نامطبوع در سطح استان تهران باعث انتشار شایعات مختلف در فضای مجازی شد. شایعات از ترکیدگی فاضلاب شروع و تا حمله شیمیایی و بیولوژیکی به تهران ادامه یافت. به همین منظور طی تماس با استاندار تهران پیگیر نتیجه تحقیقات و صحت و سقم شایعات شدیم.

انوشیروان محسنی بندپی -استاندار تهران - در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا درباره ادعای مطرح شده در خصوص حمله تروریستی  بیولوژیک به تهران گفت: تیم های تجسسی نشانه ای از حمله تروریستی بیولوژیک به تهران نیافتند. واحد های مبارزه با جرایم بیوتروریسمی نیز شب گذشته  تحقیقات خود را انجام دادند، خوشبختانه به نشانه هایی در خصوص حمله بیولوژیکی نرسیدند.

وی در خصوص نتیجه تحقیقات روی شناسایی علت انتشار بوی نامطبوع در سطح کل شهر تهران چنین گفت: خط لوله گازهای تهران سالم بود، مسیر فاضلاب پایتخت مشکلی نداشت، احتمالا نشت مواد شیمیایی بود که بلافاصله هم برطرف شد.

استاندار تهران اعلام کرد :تحقیقات روی این اتفاق همچنان ادامه دارد.

برپایه این خبر ، ساعت 16 روز چهارشنبه  12 دی ماه،  کل سطح پایتخت ایران را بوی نامطبوع فرا گرفت . در پس انتشار این بو که منشا آن مشخص نبود ستاد بحرانی تشکیل شد، نیروهای آتش نشانی ، محیط زیست ، پدافند غیرعامل ، شهرداری تهران ....  جستجوی خود برای رسیدن به سرمنشا این بوی نامطبوع را آغاز کردند.

فرضیه هایی در خصوص فعال شدن آتشفشان دماوند مطرح شد که در نهایت رد شد .

حتی  ادعای حمله تروریسی بیولوژیک یا شیمیایی به تهران مطرح شد . واحد های مبارزه با جرایم بیوتروریسم در سازمان پدافند غیر عامل کشور ،وزارت اطلاعات و وزارت بهداشت کار خود روی این فرضیه را نیز انجام دادند که نتیجه منفی داشت.

نظر شما