با کمک نمایندگی ستاد دیه استان تهران انجام گرفت ؛

آزادی استاد دانشگاه زندانی از حبس

۱۳۹۷/۱۰/۱۳ - ۱۲:۲۷:۱۲
کد خبر: ۷۹۵۷۱۰
آزادی استاد دانشگاه زندانی از حبس
مردی که در دوران سالمندی به دلیل شکایت همسرش مبنی بر پرداخت مهریه در زندان به سر می برد بعد از دو سال با کمک نمایندگی ستاد دیه استان تهران آزاد شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، منوچهر رحمانی با اعلام این خبر گفت: اکبر به دلیل شکایت همسرش مبنی بر پرداخت مهریه در سن کهولت زندانی شده و از بهمن ماه سال 95 در حبس به سر می برد.

 مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران ادامه داد: همسر این مرد 74 ساله که فردی تحصیلکرده و استاد دانشگاه بود، در سال 94 به دلیل اختلاف طلاق گرفته، مهریه صد سکه ای خود و اجرت المثل سالهای زندگیش را درخواست کرد.

وی افزود: اکبر به خاطر این شکایت از سال 95 زندانی بود و مذاکرات متعدد برای حل این مشکل از سوی کارشناسان ستاد دیه استان بالاخره موجب شد شاکی به دریافت 15 میلیون تومان رضایت دهد.

رحمانی همچنین گفت: پرونده این شکایت و استاد دانشگاه 74 ساله با پرداخت 15 میلیون تومان به همسر سابقش بسته شد ولی این موضوع حاکی از آن است علیرغم تدابیر مناسب قوه قضائیه و کاهش تدریجی تعداد زندانیان محکوم به پرداخت مهریه در ماههای اخیر که قیمت سکه روند صعودی داشت، شکایتها منحصر به زوجهای جوان نیست و گاه بین سالمندان نیز اتفاق می افتد.

بنا به این خبر، اکبر طی دو سال گذشته تقاضای اعسار از پرداخت صد سکه به صورت یک جا را ننموده و توان سپردن سند و اعزام به مرخصی را هم نداشت و ستاد دیه استان تهران جلسات و تماسهای تلفنی متعددی داشت تا در نهایت همسر سابق اکبر به دریافت پانزده میلیون تومان رضایت داد.

 

نظر شما