در اردبیل؛

طرح «ارائه خدمات کتابخانه‌ای» به اجرا در آمد

۱۳۹۷/۱۰/۱۵ - ۰۷:۵۴:۲۲
کد خبر: ۷۹۶۰۹۳
طرح «ارائه خدمات کتابخانه‌ای» به اجرا در آمد
سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیر گفت: در راستای ترویج مطالعه، طرح ارائه خدمات کتابخانه‌ای در روستا‌ها و مدارس بخش کورائیم اجرا می‌شود.

به گزارش برنا، علی میرزاپور، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیر روز گذشته، ۱۴ دی‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: به همت مسئول کتابخانه عمومی کورائیم و در راستای ترویج مطالعه در مناطق محروم، در روستا‌ها و مدارس بخش کورائیم، طرح ارائه خدمات کتابخانه‌ای اجرا می‌شود.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیر با اشاره به برگزاری این طرح در روز‌های سه‌شنبه هر هفته افزود: در راستای اجرای این طرح خسرو کامران، مسئول کتابخانه عمومی کورائیم سه‌شنبه هر هفته با حضور در یکی از روستا‌های همجوار، ضمن جذب اعضا برای کتابخانه عمومی، کتاب‌های مورد نیاز مخاطبان را امانت می‌دهد.

میرزا‌پور با بیان اینکه در هرسه شنبه یکی از مسئولان بخش ضمن همراهی، از خدمات کتابخانه‌های عمومی در روستا‌ها بازدید می‌کند، اظهار کرد: در این برنامه علاوه بر جذب اعضا و ارائه کتاب، برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله مسابقه کتابخوانی، مسابقه نقاشی، قصه گویی برای کودکان نیز اجرا می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را دسترس‌پذیر کردن کتاب برای قشر‌های مختلف دانست و گفت: تنها کتابخانه عمومی بخش کورائیم در مرکز بخش واقع شده و علاقه‌مندان به کتاب و مطالعه برای تأمین منابع اطلاعاتی و کتابخانه‌ای با مشکل مواجه هستند.

میرزاپور با بیان اینکه نیاز به حضور کتابدار و کتاب در روستا‌ها مدت‌ها بود که احساس می‌شد، اظهار کرد: این مشکل به همت کتابخانه‌های عمومی برطرف شده و همکاران کتابدار علاوه بر حضور در کتابخانه کورائیم، جهت ارائه خدمات کتابخانه‌ای در روستا‌ها نیز خدمات ارائه می‌دهند.

وی بیان کرد: اجرای این برنامه‌ها در مساجد، مدارس و مکان‌های فرهنگی موجود در روستا‌ها صورت می‌گیرد و به دلیل استقبال قابل توجه قشر‌های مختلف، اجرای این طرح در روستا‌های پرجمعیت بخش کورائیم ادامه خواهد یافت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز