پس از بررسی های کارشناسی صورت گرفت ؛

ایمن‌سازی معابر اصلی دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات با نصب گاردریل

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۵:۰۲:۵۴
کد خبر: ۷۹۷۱۹۹
ایمن‌سازی معابر اصلی دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات با نصب گاردریل
فرایند ایمن‌سازی معابر دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با نصب گاردیل در فاز نخست آغاز شد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، پس از بررسی‌های کارشناسی توسط مدیریت امور عمران و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، کارشناسان پلیس راهور و متخصصان ایمنی معابر سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، فرایند ایمن‌سازی معابر واحد علوم و تحقیقات با نصب گاردیل در فاز نخست آغاز شد.

با بازنگری معابر تردد وسایل نقلیه در واحد علوم و تحقیقات، با توجه به شیب، تعداد قوس‌ها و ترکیب تردد خودرو‌های سبک و سنگین در این واحد دانشگاهی، ایمن‌سازی معابر آن به طول دو هزار و دویست متر به صورت ترکیبی از گاردریل و دیواره بتنی تعیین و آغاز شد.

در فاز نخست برای ایمن‌سازی معابر اقدام به نصب گاردریل شده است. در فاز دوم با توجه به شرایط اقیلمی واحد علوم و تحقیقات، دیواره‌های بتنی مسلح ریشه‌دار یا سازه‌های بتنی پیش‌ساخته با فاصله ۴۰ سانتی‌متری از گاردریل اجرا خواهد شد.

در این پروژه از گاردریلی که انعطاف پذیر است برای کنترل خسارات خودرو‌های سبک و از دیواره بتنی برای کنترل و به حداقل رساندن خسارات وارده بر خودرو‌های سنگین استفاده می‌شود.

براساس این گزارش از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده برای ایمن‌سازی سایت واحد علوم و تحقیقات می‌توان به افزایش علائم راهنمایی و رانندگی، نصب چراغ راهنمایی و هشدار، ترمیم روکش آسفالت، نصب دوربین کنترل سرعت و افزایش تعداد سرعت‌گیر‌ها اشاره کرد.

لازم به ذکر است حادثه واژگونی مرگبار اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات در تاریخ ۵ دی ماه اتفاق افتاد که باعث شد ۱۰ نفر در این حادثه جان خود را دست بدهند و ۲۶ نفر مجروح شوند.

نظر شما