حرکت قطارهای مسیر تهران - جنوب از سر گرفته شد

۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۰۸:۵۳:۳۴
کد خبر: ۷۹۷۴۱۵
حرکت قطارهای مسیر تهران - جنوب از سر گرفته شد
مدیرکل راه آهن لرستان گفت: با اتمام مرحله ای عملیات بازسازی راه آهن سراسری در محدوده ریلی استان، حرکت قطارهای مسیر تهران - جنوب امروز سه شنبه از سر گرفته شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، رحمت رحمت نژاد افزود: به دلیل انجام عملیات بازسازی در محدوده ریلی استان، راه آهن سراسری تهران - جنوب 16 و 17 دی ماه مسدود شده بود.

وی با اشاره به انجام عملیات بازسازی در محدوده بلاک قارون - بیشه تصریح کرد: طول این بلاک 17کیلومتر است که با توجه به وجود تونل‌های طویل، قوس‌های زیاد و عدم دسترسی راه جاده‌ای یکی از سخت گذرترین مسیرهای ریلی کشور به شمار می‌رود.

رحمت نژاد بیان کرد: از مجموع 155 کیلومتر راه‌آهن ناحیه لرستان واقع در مسیر سراسری تهران - جنوب، تمامی مسیرها به‌ جز این مسیر بازسازی‌شده که با پایان این عملیات، سرعت و ایمنی در این مسیر افزایش ‌یافته و احتمال بروز حوادث ریلی کاهش می‌یابد.

رحمت نژاد با اشاره به بازگشایی راه آهن تهران - جنوب در 18دی ماه اضافه کرد: با توجه به شرایط کوهستانی منطقه، این محدوده فنی ترین بلاک مسیر در ناحیه لرستان است که دارای 19 دهانه تونل به طول بیش از 9 کیلومتر، 6 دهانه پل به طول 567 متر و 44 دهانه قوس است.

به محدوده بین هر ایستگاه قطار تا ایستگاه بعدی بلاک می گویند.

بازسازی راه آهن سراسری تهران - جنوب در محدوده لرستان از سال 92 آغاز شده است.

نظر شما