در گفتگو با مهدیس کامکار مطرح شد؛

بررسی عوامل شخصیت نقشی شدن افراد جامعه

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۰۶:۰۴:۲۰
کد خبر: ۷۹۷۷۸۱
بررسی عوامل شخصیت نقشی شدن افراد جامعه
یک روانپزشک تاثیرات آسیب های اجتماعی در شخصیت نقشی شدن افراد جامعه را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شکل‌گیری هرگونه اختلال شخصیتی، بی‌تردید، ریشه در وجود مشکلات و معضلاتی در بستر جامعه دارد که بر طرف کردن آنها به هر دلیلی نادیده گرفته شده است.

یکی از مواردی که این روزها در جامعه ایرانی افزایش یافته شکل‌گیری افرادی با شخصیت‌هایی نقشی است که هم در دنیای مجازی با آنها زیاد مواجه می‌شویم و هم در فضای زندگی واقعی.

علت بروز رفتارهای چند شخصیتی یا چند شخصیتی شدن مبحثی بود که برای ریشه‌یابی آن با مهدیس کامکار، روانپزشک، گفتگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

مهدیس کامکار با بیان اینکه  اصطلاح چند شخصیتی با شخصیت نقشی شدن افراد متفاوت است در واقع در طول تاریخ روانکاوی 330 مورد افراد چند شخصیته در کل دنیا وجود دارند که در ایران موردی مشاهده نشده است چنین ادامه داد:  اما موردی که ما به وفور در کشورمان مشاهده می‌کنیم تعداد بسیاری از افراد شخصیت نقشی شده که هویت و شخصیت اصلی خود را پشت نقاب و ماسک پنهان کرده‌اند.

کامکار ادامه داد: نمونه این افراد در شبکه‌های مجازی بسیار زیاد هستند در واقع این افراد همیشه ترس از بروز شخصیت اصلی خود به دلیل طرد شدن از جامعه، خانواده، دوستان، همکاران و ... را دارند.

این روانپزشک با اشاره به راه‌های برون رفت از نقشینه شدن افراد، ادامه داد: اگر احساس امنیت، آزادی بیان، رهایی از قید و بند، رشد و پرورش صحیح در خانواده و آموزش‌های فرهنگسازانه در مدارس از همان کودکی شکل بگیرد و افراد تحت فشارهای اجتماعی نباشند به طور حتم با تعداد زیادی از افراد شخصیت نقشی در جامعه روبه‌رو نمی‌شویم.

وی بیان کرد: گاهی اوقات بر اثر فشارهای اجتماعی، شخص بیش از اندازه دچار تشویش و نگرانی شده به طوری که ذهن برای ابراز وجود و دفاع از خود، مجبور به استفاده از ماسک هویتی و پنهان‌کاری شخصیت خود می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز