مرور اخبار مهم اجتماعی هفته؛

دانشجویان کارتن خواب شدند/ مقصران حادثه دانشگاه آزاد را معرفی کردند/حکم اعضای شورای شهر بابل رسید /وزیر ارتباطات واکنش نشان داد/ متهم را شناسایی کنید

۱۳۹۷/۱۰/۲۰ - ۰۶:۰۲:۲۲
کد خبر: ۷۹۸۰۵۹
دانشجویان کارتن خواب شدند/ مقصران حادثه دانشگاه آزاد را معرفی کردند/حکم اعضای شورای شهر بابل رسید /وزیر ارتباطات واکنش نشان داد/ متهم را شناسایی کنید
این هفته نیز اخبار مهمی صفحات اجتماعی رسانه‌ها را به خود معطوف کرد که مهمترین این اخبار را در این مطلب می‌خوانید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بخش اجتماعی رسانه ایران، این هفته نیز همچون هفته‌های گذشته  در برگرفته از حادثه و اتفاق بود. اخباری که از آمار بالای مرگ و میرهای جاده‌ای خبر می‌داد، از شکنجه یک دختر در باغی در دل سیرجان، از زلزله‌ای که همچنان غرب کشور را می‌لرزاند، از مقصران حادثه دانشگاه آزاد، از دانشجویانی که کارتن خواب شدند و ...

در ادامه مروری داریم بر اخبار مهمی که این هفته صفحات اجتماعی رسانه‌ها را به خود معطوف کرد.

12هزار نفر جان باختند

طی گزارش پزشکی قانونی کشور، حوادث رانندگی ۸ ماه امسال (۱۳۹۷)، ۱۲ هزار و ۲۶۱ نفر جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به سال گذشته (۱۳۹۶)، 0/9 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

تحقق وعده رئیس جمهور برای احیای دریاچه ارومیه

مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه این هفته در نشست خبری خود اعلام کرد: هرچند احیای کامل دریاچه به صورتی که در گذشته بوده غیرممکن دانست اما به تحقق وعده رئیس جمهور مبنی بر افزایش یک متری تراز آب دریاچه طی دولت دوازدهم اشاره کرد و افزود: این امر تا سال 1400 به وقوع می‌پیوندد و تا سه سال آینده 95 درصد کانون‌های بحرانی گرد و غبار به زیر آب رفته و مشکل ریزگردها در این منطقه حل خواهد شد.

واکنش وزیر ارتباطات به انتشار ویدئوی شکنجه یک دختر

اول هفته فیلمی جنجالی در فضای مجازی منتشر شد که کتک زدن و شکنجه یک دختر جوان توسط دو نفر را  نشان می‌داد. این کاربر از این رفتار وحشیانه‌اش فیلم گرفته و آن را در صفحه شخصی خود منتشر کرده بود. ماجرا از این قرار بود که فحش دادن این دختر در اینستاگرام به یکی از این پسر‌ها و دختر مورد علاقه آن پسر، سبب شد پسر مذکور برای انتقام‌جویی، دختر را با نقشه قبلی و با طرح دوستی از تهران به سیرجان بکشاند و او را مورد ضرب‌و‌شتم شدید قرار دهد. در پی دستگیری هر دو سوی این ماجرا و انجام تحقیقات، وزیر ارتباطات در مورد این فیلم واکنش نشان داد و چنین گفت: «ویدیو آن روز را دیده‌ام. برایم بسیار ناراحت کننده بود و واقعا از شان و منزلت ایرانی این قبیل کارها به دور است. اما موجب خوشحالی است که با انعکاس این زشتی، ناجا و دستگاه قضایی برخورد به موقعی داشتند. اصولا اصل بر همین است که با توسعه فناوری‌ها، دستگاه‌های مسئول در برقراری امنیت نیز با به روزرسانی فناوری‌های خود سرعت عمل در برخورد با جرائم را افزایش دهند که بحمدالله توفیقات خوبی داشته‌اند.»

نقض اعدام محیط‌بان

سرهنگ جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور، روز گذشته خبر داد با توجه به اعتراض سازمان حفاظت محیط زیست به رأی صادر شده مبنی بر قصاص نفس محیط‌بان «سعید مومیوند» این پرونده مجددا در شعبه 47 دیوان عالی کشور بررسی و حکم صادره نقض شد.

وی ضمن قدردانی از قوه قضائیه و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار کرد: این پرونده مجددا در شعبه مورد نظر بررسی می‌شود.

اجرای بزرگترین پروژه طراحی شهری جهان در تهران

حناچی شهردار تهران از اجرای بزرگترین پروژه طراحی شهری جهان در جنوب تهران خبر داد.

وی در بازدید از نمایشگاه آثار راه یافته به مسابقه بازآفرینی محور شهری گفت: پروژه بازآفرینی فضای فوقانی تونل راه‌آهن تهران- تبریز به عنوان بزرگترین پروژه طراحی شهری در جهان به شمار می‌آید و در تلاش هستیم این محور را از تهدید به یک فرصت برای شهر تهران تبدیل کنیم.

صدور حکم اعضای شورای شهر بابل

یک منبع آگاه از صدور حکم اعضای شورای اسلامی شهر بابل خبر داد و گفت: حکم ۸ تن در این پرونده که از اعضای شورا و دیگر متهمان هستند، از سوی دستگاه قضایی بابل صادر شده است.

باز غرب کشور لرزید

باردیگر غرب کشور در این هفته لرزید. این‌بار با ریشتر بالا. ساعت 17 و 11 دقیقه، 16 دی ماه؛ زلزله‌ای با شدت 5/9 ریشتر و در عمق 10 کیلومتر از سطح زمین استان کرمانشاه را لرزاند.

بنا به گزارش مرکز زلزله نگاری کشور، مرکز این زلزله شهرستان گیلانغرب است که شهرهای کرمانشاه، اسلام آباد غرب، سرپل ذهاب، قصرشیرین، ثلاث شدت آن را بیشتر از دیگر شهرهای استان احساس کردند.

خانه ای در اختیار مدیران شهری نیست

چهارشنبه این هفته رئیس سابق شورای شهر تهران در واکنش به اظهارات مطرح شده از سوی شهردار تهران درباره در اختیار گرفتن ۲۰۰ خانه و خودروی سازمانی توسط مدیران اسبق شهردار تهران گفت: هیچ خانه و ماشینی در سال‌های حضور بنده در مدیریت شهری در اختیار مدیران شهری نمانده است.

کارت‌های ملی قدیمی بی‌اعتبار شد

سخنگوی سازمان ثبت احوال  خبر داد : کلیه کسانی که تا پایان سال 96 کارت‌های ملی هوشمندشان صادر شده اما هنوز برای دریافت آن مراجعه نکرده‌اند، کارت‌های ملی نمونه قدیم آن‌ها باطل شد.

اساتید دانشگاه به حناچی پیوستند

 دراین هفته اساتید دانشگاه علوم پزشکی به کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودروی حناچی پیوستند.

 یک مرزبان شهید شد

 یکی از مرزبانان هنگ مرزی ارومیه پانزدهم دی ماه به شهادت رسید. شهید میثم نژادولی از مرزبانان هنگ مرزی ارومیه روز شنبه در حین کنترل و پایش نوار مرزی شهید شد.

برف و باران 14 استان را در برگرفت

در این هفته 14 استان کشور درگیر برف و باران شدند.

خیابان خوابی شبانه دانشجویان

دانشجویان بسیجی دانشگاه شیراز در حمایت از افراد بی سرپناه و کارتن‌خواب‌ها یک شب را در خیابان و مقابل شورای شهر شیراز در سرمای هوا به صبح رساندند.

معرفی مقصران حادثه دانشگاه آزاد

جعفری‌دولت‌آبادی درباره پرونده حادثه واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد گفت: راننده، دانشگاه و پیمانکار که مسئول خدمات‌رسانی در آنجا بوده مقصر اعلام شدند. راننده فوت کرده و از طریق بیمه، مبلغ دیه‌ها وصول می‌شود.

متهم را شناسایی کنید

پلیس مجرم سابقه‌داری را بازداشت کرد که در ابتدا متهم بود با فریب کودکی وارد خانه آنها شده، کودک را آزار و اذیت کرده و از منزل‌شان سرقت کرده ولی خیلی زود ابعاد این پرونده گسترش یافت. شاکیان این متهم به 20 نفر رسیدند. 19 کودک و یک زن. کارآگاهان آگاهی تهران همچنان روی این پرونده در حال تحقیق هستند و از مردم خواستند در صورت گرفتار شدن در دام این مجرم به آگاهی مراجعه کنند. محدوده سرقت‌های این مجرم سابقه‌دار نازی آباد، خانی آباد، فلاح، ابوذر، بهاران و منیریه اعلام شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز