در گفتگو با مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران مطرح شد ؛

چرا سامانه ۱۸۸۸ نتیجه شکایت را به شهروند معترض اطلاع نمی دهد ؟

۱۳۹۷/۱۰/۲۱ - ۰۶:۱۶:۲۲
کد خبر: ۷۹۸۰۸۵
چرا سامانه ۱۸۸۸ نتیجه شکایت را به شهروند معترض اطلاع نمی دهد ؟
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی گفت: واضح است که سازمان تاکسیرانی نمی تواند سرخود راننده ای را مجازات کند چرا که حد و مرز هر کسی دست قانون است ،اما اینکه چرا نتیجه شکایات به فرد شاکی ارسال نمی شود موضوعی است که در اختیار ما نیست و سازمان تاکسیرانی نمی تواند پاسخی به این سوال بدهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، وقتی شهروندان از نوع برخورد یک راننده تاکسی به سامانه 1888 شکایت می کنند، بلافاصله کد رهگیری و ثبت شکایت به شاکی ارسال می شود اما با گذشت زمان اطلاع رسانی از سرنوشت شکایت صورت نمی گیرد و اگر خود شهروند پیگیر نباشد کسی پاسخگو نیست و بررسی هم اگر انجام گیرد بدون حضور شاکی است.

به طور مثال یکی از شکات به خبرنگار برنا گفت : « به دلیل برخورد ناشایست یک راننده تاکسی در مسیر بهار شیراز به شریعتی 22 آذر ماه مراتب را به سامانه 1888 اعلام کردم و با ارسال کد رهگیری منتظر اعلام نتیجه ماندم، امروز( 19 دی ماه) تصمیم گرفتم تا خودم موضوع را پیگیری کنم که با تماس دوباره با سامانه، ابتدا اپراتور اعلام کرد که نتیجه ای اعلام نشده و پس از جستجو متوجه پیوستی در صفحه شد که با باز کردن آن نتیجه را به بنده اینگونه اعلام کرد: به موضوع شکایت شما در 4 دی ماه رسیدگی و حکم صادره " برخورد با راننده متخلف و کم شدن امتیاز وی بود" که انجام شد.»

این حکم در حالی صادر و به شاکی اعلام هم نشده بود که راننده این تاکسی بخاطر اینکه مسافر قبول نکرد کرایه بالاتر از مبلغ تعیین شده از سوی تاکسیرانی را پرداخت کند به وی فحاشی کرده و در نهایت سعی داشت با خودرو از روی مسافر رد شود.

 اینکه چرا یک شهروند هم باید شکایت کند و هم به دنبال نتیجه حکم صادر شده بدود و چرا سامانه نتایج شکایات را ارسال نمی کند، مبحثی بود که با مدیرعامل سازمان تاکسیرانی گفتگو کرده ایم.

علیرضا قنادان به خبرنگار برنا گفت: رسیدگی به تخلفات تاکسیران ها در هیئت انضباتی انجام می شود، یک مصوبه و یک آئین نامه مصوب شورای شهر به همراه اعضای کمیته رسیدگی مستقل از سازمان تاکسیرانی، در این هیئت فعال هستند.

وی تصریح کرد: این هیئت 3عضو رای دهنده دارد، نماینده سازمان تاکسیرانی که به مستندات رسیدگی می کند ، نماینده شورای شهر تهران و نماینده منتخب تاکسیرانان و همچنین آرای داده شد دارای دستورالعمل خاص بوده و پیکره آن از سازمان تاکسیرانی جدا است بنابراین خود سازمان در رای دخیل نیست و تنها رای صادره از سوی تاکسیرانی لازم الاجرا ست.

قنادان ادامه داد: نماینده ما نیز در زمان شکایات، مدارک و شواهد را جمع آوری کرده به هیئت تخلفات ارسال می کند و تا تصمیم نهای را هیئت تخلفات گیرد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا حکم صادره برای رانندگان متخلف در تمامی موارد یکسان است یا خیر، اعلام کرد: هر تخلفی درجه بندی دارد سامانه 1888 در اختیار تاکسیرانی نیست بلکه سازمان بازرسی شهرداری کل کشور مسئولیت رسیدگی به ان را بر عهده دارد بنابراین مستندات جمع آوری شده از هر نوع تخلفی، وارد هیئت تخلفات که مرجع رسیدگی است، می شود.

قنادان تاکید کرد: واضح است که سازمان تاکسیرانی نمی تواند سرخود راننده ای را مجازات کند چرا که حد و مرز هر کسی دست قانون است اما اینکه چرا نتیجه شکایات به فرد شاکی ارسال نمی شود موضوعی است که در اختیار ما نیست و سازمان تاکسیرانی نمی تواند پاسخی به این سوال بدهد.

 

 

نظر شما