کیفرخواست شهرداران متخلف در کرج صادر شد

۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۱۰:۵۰:۰۲
کد خبر: ۷۹۸۸۹۹
کیفرخواست شهرداران متخلف در کرج صادر شد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: با شهرداران مناطق مختلف کرج در خصوص جمع آوری پسماند‌های شهری و حفظ بهداشت و سلامت عمومی برخورد شد و پرونده شهرداران متخلف و مجرم با صدور کیفرخواست به دادگاه صالح ارسال شده است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، حاجی‌رضا شاکرمی در خصوص اهم اقدامات قضائی انجام شده در زمینه احقاق حقوق عامه در سال جاری بیان کرد: در خصوص حفظ و جلوگیری از تصرف اراضی در حریم و بستر رودخانه کرج با مدیر شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان البرز و نماینده حقوقی وی جلسات متعددی برگزار شد و به وی تذکر داده شد تا با اعزام پیمانکاران آن سازمان با قید فوریت و تسریع نسبت به رفع مستحدثات غیر مجاز درحریم و بستر رودخانه اقدام شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در ادامه خاطرنشان کرد: در شش ماه اول سال جاری با قید فوریت و تسریع و به منظور پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز، ۳۵ فقره تخریب با ماده ۲ تبصره ۴ قانون توزیع عادلانه صورت پذیرفته است و همچنین جهت پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز و حراست از اراضی واقع شده در حریم و بستر رودخانه، گشت‌های مشترک توسط سازمان متولی و بخشداری مناطق صورت پذیرفته است.

وی تصریح کرد: در شش ماهه اول سال، جهت حفظ محیط زیست و کمربندی شهری شهرستان کرج، بازدید از معادن باغستان غربی و نوید غرب به عمل آمد و نکات لازم به تصدی آن معادن، تذکر داده شد و حتی منجر به پلمب شده است.

شاکرمی در ادامه اظهار کرد: در خصوص حفظ اکوسیستم محور چالوس – کرج، با پیمانکاران آزاد راه تهران – شمال جلسات متعددی با حضور ادارات متولی امر حفظ محیط زیست و منابع طبیعی برگزار شد که پس از بیان مشکلات توسط ادارات متولی به پیمانکاران آزاد راه مذکور موارد لازم در جهت حفظ محیط زیست تذکر داده شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در ادامه خاطرنشان کرد: در خصوص احداث اتوبان تهران – قزوین و تکمیل پروژه بزرگراه شهید همت، نسبت به تخریب موانع و مستحدثات غیر مجاز در منطقه کلاک (جهان نما) اقدام شد و هم اکنون موانع جهت تکمیل پروژه بزرگراه شهید همت مرتفع شده است.

وی ادامه داد: با برداشت کنندگان غیر مجاز آب در سطح شهر و محور چالوس – کرج نیز برخورد شد و چاه و حفاری‌های غیر مجاز مسلوب المنفعه و پلمب شده است.

شاکرمی گفت: با شهرداران مناطق مختلف کرج در خصوص جمع آوری پسماند‌های شهری و حفظ بهداشت و سلامت عمومی برخورد شد و پرونده شهرداران متخلف و مجرم با صدور کیفرخواست به دادگاه صالح ارسال شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز اذعان کرد: جهت حفظ اراضی ملی در محدوده شهر‌ها وحریم شهرها، حفظ کاربری اراضی ادارات متولی اعم از اداره راه، شهرسازی و جهاد کشاورزی تذکرات لازم صادر شد و گشت‌های میدانی و بازدید‌های میدانی اعزام شده اند.

وی اضافه کرد: در زمینه رفع تصرف اراضی ملی منابع طبیعی شهرستان کرج میزان 9 هزار و 256  متر مربع از اراضی ملی در اجرای پنج فقره احکام قضائی آزاد شد و در راستای اجرای تبصره یک ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری و در راستای حفظ حقوق بیت المال و جلوگیری از تضییع حقوق دولتی در سال ۹۷ ، نسبت به رفع تصرف از اراضی تصرفی به تعداد چهار فقره جمعا به مساحت هزار و 402 متر مربع اقدام شد.

شاکرمی در ادامه با بیان اینکه در خصوص تخلفات مرتبط با ماده ۴۴ قانون جنگل‌ها و مراتع کشور از ابتدای سال جاری به تعداد ۱۳ فقره پرونده جمعا شش هزار و 669  واحد دامی تشکیل شده است، گفت: کاهش حدود ۹۸درصدی حریق‌های واقع شده در مراتع شهرستان کرج را می‌توان به عنوان یکی از موارد مهم در نظارت مستمر و تلاش نیرو‌های یگان اداره منابع طبیعی و نظارت مراجع قضائی شهرستان بر اداره متولی یاد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در پایان بیان کرد: با همت و نظارت مراجع قضائی و تلاش اداره متولی بیش از ۴۰ درصد از اراضی ملی دارای سند مالکیت به نام دولت تنظیم شده و مبلغ ۱۳۰۳۴۲۴۰۴ ریال حاصل از اجرای احکام قضائی و مبلغ ۵۰۸۴۴۸۸۰ ریال حاصل از اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع و همچنین اخذ عوارض تمدید پروانه چرا (تبصره ۲۸) به مبلغ ۱۰۵۰۰۰۰۰۰۰ ریال به دولت واریز شد .

 

نظر شما