یک جامعه شناس در گفتگو با برنا مطرح کرد؛

چهره‌ها به میزان حضور خود در فضای مجازی دقت کنند/ استفاده از سلبریتی‌ها به‌عنوان ابزارهای حکومتی

۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۰۶:۱۵:۲۵
کد خبر: ۷۹۹۰۹۸
چهره‌ها به میزان حضور خود در فضای مجازی دقت کنند/ استفاده از سلبریتی‌ها به‌عنوان ابزارهای حکومتی
یک جامعه شناس گفت: نیاز نیست به سلبریتی‌ها آموزش دهیم چه رفتارهای را در جامعه اشاعه دهند تا هواداران را با خود همراه کنند، اکثریت آنها علم به خودکنترلی دارند و قبل از هر اقدام ابتدا به عواقب و بازتاب آن در جامعه نیز فکر می‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نقش سلبریتی‌های هر جامعه در بخش فرهنگ‌سازی و اصلاح مشکلات اجتماعی بسیار حائز اهمیت است اما زمانی این قدرت و توانایی در جامعه بازتاب مثبت خواهد داشت که این افراد خودکنترلی داشته و تنها برای موضوعاتی که علم به اظهار نظر در آن دارند، واکنش نشان دهند و به اندازه‌ای در فضاهای مجازی حضور داشـته باشند. به نظر می رسد حضور بیش از اندازه چهره‌ها به‌خصوص در فضای مجازی از قدرت و تاثیرگذاری آنها می‌کاهد و باید به این نکته توجه کنند.

افسر افشارنادری، جامعه شناس، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا در این رابطه گفت: در جامعه شناسی به سلبریتی‌ها، نخبگان سمبلیک گفته می‌شود به این علت که هر کدام از آنها سمبل یک جامعه با تعداد زیادی هوادار هستند.

افشارنادری ادامه داد: می‌شود از سلبریتی‌ها به‌عنوان ابزارهای حکومتی در بحث فرهنگ‌سازی و اشاعه رفتارهای مثبت در جامعه استفاده کرد چراکه کم ندیده‌ایم سلبریتی‌هایی که در مواقع حساس و حوادثی که در کشور اتفاق افتاد، پای کار آمده و هواداران نیز به پشتوانه آنها در شرایط سخت همدلانه در کنار یکدیگر گام برداشته‌اند در واقع سلبریتی‌ها می‌توانند مروج کنش‌های اجتماعی در جامعه باشند.

این جامعه شناس ادامه داد: نیاز نیست به سلبریتی‌ها آموزش دهیم که چه رفتارهای را در جامعه اشاعه دهند تا هواداران را با خود همراه کنند، اکثریت آنها علم به خودکنترلی دارند و قبل از هر اقدام ابتدا به عواقب و بازتاب آن در جامعه نیز فکر می‌کنند.

افشار نادری در پایان گفت: بنابراین بهتر است سلبریتی‌ها تنها به میزان حضور خود در فضاهای مجازی توجه کنند تا وقتی به مبحثی ورود می‌کنند و اظهارنظری انجام می‌دهند برای مردم قابل توجه باشد. برای تاثیرگذاری بیشتر در جامعه نیز به نظر صحیح می‌رسد که قبل بیان هر نظری تا اندازه‌ای با کارشناسان امر مشاوره کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز