معاون امور فرهنگی کمیته امداد:

امضای تفاهم کمیته امداد با نهضت سوادآموزی/ سواد آموزی ۳ هزار مددجو در ۶ ماهه امسال

۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۱۵:۲۱:۲۶
کد خبر: ۷۹۹۱۳۲
امضای تفاهم کمیته امداد با نهضت سوادآموزی/ سواد آموزی ۳ هزار مددجو در ۶ ماهه امسال
معاون امور فرهنگی کمیته امداد از انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان نهضت سوادآموزی خبر داد و گفت: در شش ماهه نخست امسال حدود ۳ هزار مددجوی کمیته امداد موفق به اخذ مدرک سوادآموزی شدند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، حجت‌الاسلام حسین احمدیان،معاون امور فرهنگی کمیته امداد با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان نهضت سوادآموزی و کمیته امداد، افزود: توسعه، تقویت و تعمیق فرهنگ سوادآموزی، مهارت‌های زندگی و ارتقای آموزش‌های پس از سواد در گروه هدف و کمک به توسعه عدالت آموزشی و محو بی‌سوادی در بین مددجویان کمیته امداد از اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های موجود در کمیته امداد و سازمان نهضت سوادآموزی خاطرنشان کرد: بسترسازی لازم برای تحقق حداکثری توسعه سوادآموزی در میان مددجویان کمیته امداد از مسئولیت‌های مشترک دو نهاد است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد اضافه کرد: براساس این تفاهم‌نامه، کمیته امداد موظف شده است نسبت به شناسایی و ثبت بی‌سوادان گروه هدف با تعیین اولویت افراد و همچنین معرفی واجدان صلاحیت به عنوان مدرس و آموزش دهنده اقدام کند.

حجت الاسلام احمدیان اضافه کرد: از سوی دیگر نهضت سوادآموزی متعهد شده است اقدامات لازم برای تهیه و تدوین محتوای آموزشی، ارائه آمار مددجویان بی سواد تحت پوشش کمیته امداد و نظارت بر روند اجرای برنامه براساس قوانین و مقررات سازمان نهضت سوادآموزی را انجام دهد.

 وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال حدود ۳ هزار مددجوی کمیته امداد موفق به اخذ مدرک سوادآموزی شدند، افزود: در شش ماهه اول امسال ۱۴ هزار نفر از افراد تحت حمایت این نهاد به نهضت سوادآموزی معرفی شدند که مراحل سوادآموزی و ارائه مدرک به این افراد در حال انجام است.

 معاون امور فرهنگی کمیته امداد از معرفی ۹۲۴ «آموزش‌یار» از سوی امداد به نهضت سوادآموزی خبر داد و افزود: این آموزشیاران در کنار مدرسان سازمان نهضت سوادآموزی، به عنوان مدرس برای افراد تحت پوشش کمیته امداد عمل می‌کنند.

 

نظر شما