وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

اطلاعات ۱۳۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل احصا شد/امکان ادامه تحصیل را برای تک تک افراد بازمانده از مدرسه فراهم می کنیم

۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۰۸:۲۱:۳۱
کد خبر: ۷۹۹۲۸۰
اطلاعات ۱۳۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل احصا شد/امکان ادامه تحصیل را برای تک تک افراد بازمانده از  مدرسه فراهم می کنیم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با بررسی تمامی کد های موجود در سراسر کشور، برای افراد بازمانده ازتحصیل شرایط ادامه تحصیل را فراهم می کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری گفت: با بررسی تمامی کد های موجود در سراسر کشور، برای افراد بازمانده ازتحصیل که به هر دلیلی امکان ادامه تحصیل پیدا نکرده اند، شرایط ادامه تحصیل را فراهم می کنیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه از مجموعه 14 میلیون دانش آموز بازمانده از تحصیل، 200 تا 400 هزار دانش آموز به دلیل مشکلات مالی نتوانسته اند ادامه تحصیل دهند که با همکاری سازمات بهزیستی و کمیته امام به آسانی قابل رفع و رجوع است.

شریعتمداری بیان کرد: تاکید مقام معظم رهبری به نگاه عائله محور در تمامی مسائل اجتماعی ، این معنا را می دهد که اگر یک کودک کار در کشور داریم مانند فرزند خود ببینیم  و اگر یک فرد بازمانده از تحصیل داریم نیز نگاه عائله محور داشته باشم.

وی ادامه داد: البته مجموعه خدمات ارائه شده در مناطق محروم از زمان حضور جهاد کشاورزی، کمیته امداد، خدمات مردمی و ... قابل قبول بوده اما باز هم سرانه آموزشی کشور در مناطق محروم پایین تر از مناطق دیگر  است که باید برای آن فکر جدی کرد .

شریعتمداری تاکید کرد: تاکنون اطلاعات حدود ۱۳۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل احصا شد و در حال حاضر اقداماتی برای بازگرداندنشان به مدارس در حال انجام است که امیدواریم با حل ریشه ای مشکلات بتوانیم ضعف موجود را جبران کنیم.

وی افزود: در حال حاضر موانع موجود  بر سر راه توسعه یافتگی، فقر آموزشی است که باید در حل آن پیشتاز باشیم همچنین بسیاری کشورهایی که دارای شاخص‌های آموزشی برابر در دوره ابتدایی‌اند، در کاهش نابرابری های اقتصادی از شرایط مطلوب تری برخوردارند و باید نگاه همه جانبه و عمیق تری داشته باشیم و آن را به عنوان امری جدی دنبال کنیم.

وزیر رفاه خاطر نشان کرد: در حال حاضر آموزش رایگان انجام می‌شود اما برای استقرار عدالت آموزشی بویژه در مناطق محروم باید گام‌های محکمتری برداریم البته در حوزه بازماندگان از تحصیل کارهایی انجام داده بودیم و آمارهای نیز وجود داشت اما به نام و اطلاعات دقیق افراد دسترسی نداشتیم که در کار مشترکی با وزارت آموزش و پرورش امروز این اطلاعات احصاء شده و با حدود 130 هزار عنوان افرادی مواجهیم که می‌توانیم برنامه ریزی جدی‌تری برای آنها داشته باشیم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز