سالک در گفتگو با برنا مطرح کرد؛

جوانان امروزی به دنبال پرستیژ شغلی هستند/ حمایت وزارت ورزش و جوانان از سمن‌های حامی اشتغالزایی

۱۳۹۷/۱۰/۲۴ - ۰۵:۵۱:۲۲
کد خبر: ۷۹۹۶۱۹
جوانان امروزی به دنبال پرستیژ شغلی هستند/ حمایت وزارت ورزش و جوانان از سمن‌های حامی اشتغالزایی
مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: جوانان امروزی به دنبال پرستیژ شغلی هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بخشی از آمار بالای بیکاری در ایران به دلیل وجود افرادی است که با داشتن مدارک عالیه، شروع کار از صفر را نمی‌پذیرند یا به عبارتی پرستیژ کاری را در نظر گرفته و معتقدند با داشتن تحصیلات بالا شغل‌های موجود در جامعه شان‌ آنها را زیر سوال می برد.

سجاد سالک، مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا در خصوص علت شیوع اینگونه تفکر در میان جوانان ایرانی گفت: در فضایی به سر می‌بریم که موضوع اشتغال، دغدغه خانواده‌ها و جوانان است و در شرایطی که ما با رکود و التهابات بازار مواجه هستیم طبیعتا کسب و کار از این مسئله آسیب دیده و به دنبال آن اشتغال هم برای جامعه مسئله‌ساز شده است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر، در سال‌های گذشته شاهد آن بودیم که در شرایطی که بازار کار نمی‌توانست پذیرای افراد جویای کار باشد، توجه به تحصیلات تکمیلی در جامعه افزایش یافته طبیعتا با در دسترس قرار گرفتن فضاهای تحصیلی به شکل‌های مختلف و آسان‌تر شدن ادامه تحصیل، این رغبت در بین جوانان به وجود آمد که پیشرفت زندگی را در سطح دانشگاه و مدارک عالیه ببنند.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: چنین وضعیتی 2 مشکل و مسئله را ایجاد کرده است، اول اینکه با ادارات و بنگاه‌هایی مواجه شدیم که فرصت‌های شغلی را با در نظر گرفتن مدارک تحصیلی اداره می‌کردند به طور مثال: درخواست نیرو برای افرادی که مدرک کارشناسی دارند، فراخوان می‌شود که در صورت مراجعه کارشناس ارشد، به وی گفته می‌شود پذیرش ممکن نیست چراکه مدرک او بالاتر از نیازشان است، بنابراین همین رفتارها این تفکر را در جامعه گسترش داده که هر شخصی به اندازه مدارک تحصیلی خود باید در پست‌های ریز و درشت اشتغال داشته باشد.

سالک بیان داشت: این نوع تفکرات در جامعه جوانان را به این باور رسانده که با تکیه به سطح تحصیلی خود اشتغال داشته باشند. همچنین روی دیگر سکه که نشات گرفته از همین نوع تفکر است، کسب مدرک تحصیلی عالیه برای اقناع توقعات و پرستیژ کاری با درآمد بالاست که باز هم بازار کار نمی‌تواند پاسخ‌گویی انتظار جوانان باشد، در چنین شرایطی ما با شرایطی مواجه شدیم که یا فرصت شغلی برای داوطلبین فراهم نبوده و یا اصلا داوطلبینی در این بخش وجود نداشته است.

وی افزود: طبیعتا بخشی از این معضل در مسائل فرهنگی جامعه نیز نهفته است و تا وقتی که ذهنیت و روحیات افراد تغییر نکند امکان اینکه فرصت‌های شغلی فعلی با روحیه افراد متناسب شود وجود نخواهد داشت.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: ما در وزارت ورزش و جوانان در یک‌سال گذشته موضوع اشتغال را در اولویت قرار داده و به‌صورت جدی سمن‌های که در حوزه کسب و کار فعالیت می‌کنند را حمایت کرده‌ایم چراکه معتقدیم سازمان‌های مردم نهاد در زمانی که ما با مشکل اشتغال رو به رو هستیم می‌توانند به جامعه و دولت کمک کنند تا بخشی از مشکلات با گسترش فضای کارآفرینی در سراسر کشور حل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز