صادقی خبر داد ؛

آغاز مطالعات طراحی و راه اندازی سامانه پیش بینی و هشدار سیلاب در تهران

۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۱۲:۰۰:۵۲
کد خبر: ۸۰۰۳۸۷
آغاز مطالعات طراحی و راه اندازی سامانه پیش بینی و هشدار سیلاب در تهران
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از آغاز مطالعات طراحی و راه اندازی سامانه پیش بینی و هشدار سیلاب در تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، احمد صادقی گفت: شهر تهران بدلیل اختلاف ارتفاع زیاد، شرایط اقلیمی خاص، وجود رودخانه‌ها و مسیل های متعدد و قرار گرفتن در پای کوه همواره در معرض خطر سیل قرار دارد.

وی افزود: از سوی دیگر فقدان پوشش گیاهی مناسب و متراکم و از بین رفتن یا محدود شدن مسیل‌های عبور سیل که متعاقباً منجر به کاهش ظرفیت آنها شده است، پتانسیل ایجاد سیلاب های شهری و آسیب پذیری را افزایش داده است.

جانشین شهردار تهران در ستاد مدیریت بحران ادامه داد: اجرای پروژه پیش‌بینی سیل در حوضه‌های آبریز شهر تهران به عنوان یک طرح راهبردی و کلیدی در پیش‌بینی بهتر و کاهش آثار و خسارات ناشی از سیل محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این موضوع به ویژه در سال های اخیر بصورت یکی از چالش های اصلی تهدید کننده سلامت شهروندان به دغدغه مدیران شهری تبدیل شده تاکید کرد: این در حالی است که با در اختیار داشتن اطلاعات دقیق‌تر از کمیت‌های هواشناسی، می‌توان نسبت به مدیریت کارآمد شهری و ارائه خدمات ضروری و بهنگام به شهروندان اقدام کرد.

صادقی تصریح کرد: پس از امضا و مبادله توافق‌نامه 3 ‌جانبه وزارت نیرو، شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تهران در سال 87، کارگروه تخصصی هشدار و مدیریت سیلاب با دبیری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای انجام مصوبات کارگروه و به منظور تحقق اهداف طرح کاهش خطرپذیری سیلاب شهر تهران، پروژه "طراحی و راه اندازی سامانه پیش‌بینی و هشدار سیل حوضه‌های آبریز شمال تهران" در دستور کار این سازمان قرار گرفت و شرح خدمات آن با همکاری متخصصین این حوزه تدقیق و نهایتا قرارداد مربوطه تهیه و در ماه جاری ابلاغ شد.

صادقی هدف از انجام این طرح را اجرای مدل های پیش بینی عددی وضع هوا، تجهیز شبکه باران سنجی در حوضه های آبریز شمال تهران و عملیاتی کردن سامانه هشدار سیل در حوضه های مورد مطالعه اعلام کرد و گفت: با توجه به خدمات انحصاری مورد استفاده در این مطالعات، پژوهشکده هواشناسی کشور مجری این پروژه انتخاب شد.

به گفته وی، در مراحل مطالعات و طراحی سامانه از همکاری کلیه سازمان‌های عضو توافقنامه همکاری مشترک وزارت نیرو و شهرداری تهران در زمینه مدیریت سیلاب استفاده خواهد شد که از این میان میتوان به مجموعه‌های شرکت آب منطقه‎ای تهران، شرکت مدیریت منابع آب ایران، معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اشاره کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز