استفاده از مصالح نوین جهت افزایش بهره وری معابر

۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۱۲:۱۵:۳۴
کد خبر: ۸۰۰۴۰۴
استفاده از مصالح نوین جهت افزایش بهره وری معابر
ضرورت توسعه بهره گیری از مصالح ژئوسنتتیک به عنوان راهکاری در جهت افزایش بهره وری معابر مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی برنا، همزمان با برگزاری نشست تخصصی بازنگری روش های به کارگیری ژئوسنتتیک ها در روسازی معابر شهر تهران که به همت مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، انجمن ژئوسنتتیک ایران و سازمان مهندسی و عمران شهر تهران برگزار شد، ضمن تشریح چالش های پیش روی استفاده از  ژئوسنتتیکها در پروژه های احداث و مرمت معابر، بر لزوم افزایش بهره گیری از این مصالح نوین تاکید شد.

اصطلاح ژئوسنتتیک برای آن دسته از مصالح عمرانی به کار می‌رود که عموماً جهت بر طرف‌سازی مشکلات ژئوتکنیکی به کار می‌روند. طبیعت پلیمری این دسته از مصالح به گونه‌ای است که می توانند در زمین و جایی که دوام قابل توجهی مورد نیاز است، استفاده شوند. ژئوسنتتیک‌ها در اشکال و با مواد مختلفی تولید شده و گستره وسیعی از کاربردها شامل فعالیت های عمرانی، ژئوتکنیک، حمل و نقل، زیست‌محیطی، هیدرولیک و کاربردهای توسعه‌ای مانند احداث جاده ها، فرودگاه‌ها، خطوط راه آهن، سدهای خاکی، دیوارهای حائل، استخرهای ذخیره آب، سدها و کانال‌ها را شامل می شوند.

در این نشست دکتر فریدون مقدس نژاد عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و عضو موسس انجمن ژئوسنتتیک ایران، دکتر علیرضا نوری مدیر مطالعات و برنامه ریزی امور فنی و عمرانی، استاندارد سازی و امور بحران مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، مهندس سعید طولابی عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام، مهندس حمید صباغ مدیرعامل شرکت مهندسان مشاور کیمیا فرازاندیش راسا و مهندس یحیی رضایت از کارشناسان ارشد سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران طی سخنرانی های جداگانه ای ضمن تشریح ظرفیت بالای محصولات ژئوسنتتیکی به خصوص ژئوگرید ها و ژئوتکستایل ها در ساخت و ترمیم روسازی معابر شهری، به ذکر دلایل عمده استفاده محدود از این مصالح در کشور پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز