حسینی در پاسخ به درخواست واگذاری زمین برای ساخت مسکن جوانان در قانون ازدواج آسان بیان داشت:

هیچ زمینی رایگان به شهرداری تهران واگذار نشد/ از محل عوارض برای ساخت مسکن جوانان کمک می کنیم

۱۳۹۷/۱۰/۲۸ - ۰۶:۳۷:۰۹
کد خبر: ۸۰۰۹۹۴
هیچ زمینی رایگان به شهرداری تهران واگذار نشد/ از محل عوارض برای ساخت مسکن جوانان کمک می کنیم
مشاور معاون معماری، شهرسازی شهرداری تهران گفت: در راستای کمک به ازدواج آسان و ساخت مسکن برای جوانان، شهرداری نمی تواند زمینی را در اختیار قرار دهد چرا که تاکنون هیچ اراضی به رایگان از سوی دولت به شهرداری تهران واگذار نشده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، ساخت مسکن برای زوج های جوان یکی از اهداف قانون ازدواج آسان است که در چند روز گذشته با جلساتی که با دستگاه های مرتبط در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، شهرداری تهران یکی از سازمان های در لیست واگذاری اراضی دولتی به منظور کمک به تحقق این قانون بوده است.

در این خصوص با مشاور معاون معماری، شهرسازی شهرداری تهران گفتگو کرده ایم که در ادامه می خوانید.

سید مازیارحسینی، مشاور معاون معماری، شهرسازی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: در راستای کمک به ازدواج آسان و ساخت مسکن برای جوانان، شهرداری نمی تواند زمینی را در اختیار قرار دهد چرا که تاکنون هیچ اراضی به رایگان از سوی دولت به شهرداری تهران واگذار نشده است.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که شهرداری تهران نه از دولت و نه از وزارت راه و شهرسازی و از هیچ ارگان دیگری زمین به صورت رایگان دریافت نکرده تا بتوانیم زمین های در اختیار را در مسیر کمک به ساخت مسکن جوانان به متولیان امر واگذار کنیم.

حسینی ادامه داد: با صحبتی که با معاون معماری شهرسازی تهران داشته ایم نظرشان به این شکل بود که برای تحقق ازدواج آسان که ساخت مسکن برای جوانان یکی از بندهای آن است، شهرداری تهران این آمادگی را دارد که اگر ارگانی زمین برای ساخت این مسکن ها تحویل دهد در بخش معافیت از عوارض با این قانون همراه باشد حال اینکه معافیت یا تسهیلات با چه رویکردی باشد نیازمند به بررسی دقیق تر است.

مشاور معاون معماری، شهرسازی شهرداری تهران در پایان گفت: ناگفته نماند که مبالغ دریافتی از محل عوارض قابل توجه بوده و می توان گفت چشم پوشی از آن گام مثبتی در پیشبرد اهداف است.

 

 

 

نظر شما