اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد غیرقانونی است

۱۳۹۷/۱۰/۲۶ - ۱۶:۳۲:۱۷
کد خبر: ۸۰۱۰۶۱
اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد غیرقانونی است
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، گفت: ثبت نام طرح ترافیک سال 98 پس از تعیین تکلیف طرح زوج و فرد در شورای ترافیک تهران آغاز می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، محمد علیخانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر تعیین تکلیف طرح زوج و فرد در سال آ‌ینده اظهار داشت: معمولا اجرای طرح زوج و فرد در زمانی اتفاق می‌افتد که در شرایط بحرانی از نظر آلودگی هوا باشیم. اگر طرح زوج و فرد به یک طرح دائمی در شهر تهران تبدیل شود قطعا جواب نمی‌دهد و شکست خواهد خورد چرا که مردم راه و روش لازم را پیدا می‌کنند و این طرح را دور خواهند زد و به عنوان مثال با خرید دو ماشین و دو پلاک متفاوت در طرح زوج و فرد حضور خواهند یافت.

وی گفت: در سایر کشورها نیز که با مشکل آلودگی هوا مواجه هستند اجرای دائم طرح زوج و فرد شکست خورده است و این طرح فقط در مواقع اضطرار جواب می‌دهد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: اتصال طرح زوج و فرد به طرح ترافیک باید بررسی کارشناسی شود و هرچه سریعتر تکلیف آن روش شود.

وی ادامه داد: آنچه ک در محدوده طرح ترافیک تصویب شده است مختص این محدوده است و نمی‌توان طرح زوج و فرد را به آن اضافه کرد. از سویی دیگر معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام می‌کند که باید از طرح زوج و فرد نیز عوارض بگیریم که این موضوع غیرقانونی است و باید هرچه سریعتر تکلیف آن روشن شود یا اینکه زوج و فرد به محدوده طرح ترافیک ا ضافه شود.

علیخانی گفت: شورای ترافیک تهران می‌تواند درخصوص محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد تصمیمات لازم را اتخاذ کند ولی شورای شهر در تعیین محدوده‌ها و ساعات نقشی ندارد.

وی با اشاره به اینکه در شورای ترافیک نیز به این نتیجه رسیدند که دائمی شدن محدوده طرح زوج و فرد اشتباه است، گفت: افرادی که دارای خودروهای با پلاک زوج یا فرد هستند در روزهای مشخص می‌توانند وارد این محدوده شوند و افرادی که دارای طرح ترافیک هستند می‌توانند وارد طرح شوند و هزینه مجددی را برای ورود به طرح زوج و فرد نباید پرداخت کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: افرادی که دارای طرح ترافیک هستند باید از محدوده زوج و فرد عبور کنند تا به محدوده طرح ترافیک برسند و این مسیر را نمی‌توانند پرواز کنند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ثبت‌نام طرح ترافیک سال آ‌ینده در چه زمانی آغاز می‌شود، گفت: معمولا چند ماه مانده به پایان سال به عنوان مثال در بهمن ماه نحوه ثبت‌نام در طرح ترافیک سال آینده مشخص و آغاز می‌شود و احتمالا منتظر تعیین تکلیف محدوده زوج و فرد هستند تا هرچه سریعتر نسبت به ثبت‌نام طرح ترافیک اقدام کنند.

علیخانی افزود: در صورتی که طرح زوج و فرد تصویب شود قطعا در سهمیه‌های طرح ترافیک نیز تجدیدنظر می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز