گرامیداشت یاد شهدای صنعت داروی کشور در باغ موزه دفاع مقدس

دومین یادواره ایثارگران صنعت دارو برگزار شد

۱۳۹۷/۱۰/۲۷ - ۱۰:۱۲:۱۰
کد خبر: ۸۰۱۲۰۶
دومین یادواره ایثارگران صنعت دارو برگزار شد
آیین پاسداشت قهرمانان ملی و دومین یادواره ایثارگران و شهدای صنعت داروسازی در مجموعه باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ دومین یادواره ایثارگران و شهدای صنعت داروسازی کشور با شعار «راه هست... غم نیست» چهارشنبه 26 دی ماه با حضور اعضای صنعت دارویی کشور، مقامات کشوری و لشگری و جمع کثیری از مردم در تالار خلیج فارس مجموعه باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم که با حضور دکتر مهدی پیرصالحی؛ رئیس سازمان غذا و دارو، دکتر محمد رضوانی فر؛ مدیرعامل شستا، دکتر کبریایی زاده؛ نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی، سردار فتحعلیان، سردار حسین دهقان؛ مشاور نظامی فرماندهی کل قوا برگزار شد جمعی از خانواده های ایثارگران و شهدای صنعت دارویی کشور نیز حضور یافتند.  

در بخشی از این مراسم دکتر مهدی پیرصالحی رئیس سازمان غذا و دارو کشور با اشاره به تحریم های اعمال شده علیه ملت ایران گفت در تحریم دوره های قبل، دارو به صورت مستقیم مورد هدفگذاری دشمن قرار نگرفته بود اما تحریم های جدید مستقیما بر تامین داروی موردنیاز مردم اثر می گذارند تا در میان ملت ایران نارضایتی ایجاد کنند. او ابراز امیدواری کرد که تمام اعضای صنعت دارویی کشور تلاش خود را صرف سرمایه گذاری برای تامین داروهای سالم و باکیفیت کنند تا دوران تحریم را با همراهی هم پشت سر بگذاریم. پیرصالحی افزود اکنون که در تامین ارز و دارو دچار مشکلاتی هستیم تلاش می کنیم تا با مرتفع کردن معضلات موجود، پاسخگو و قدردانِ خون شهدایمان باشیم.

 

دکتر کبریایی زاده؛ نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی نیز در بخش دیگری از مراسم یاد و خاطره جهادگران دوران جبهه و جنگ را گرامی داشت و تاکید کرد دشمن برای آسیب رساندن به ملت ایران، دسترسی مردم به دارو را هدف قرار داده است. او با اشاره به سوابق خود در نیروی بسیج دانشجویی یادآوری کرد که در دوران دانشجویی و با هدایت اساتید خود بر هدف کمک رسانی به جبهه های جنگ متمرکز شده است. کبریایی زاده خاطرنشان کرد «نیاز کشور در دوران جنگ، تولید داروهایی بود که برای مواجهه با بکارگیری سلاح های شیمیایی در مناطق جنگ زده به کار می آمد. این در حالی بود که با استفاده رژیم بعث از سلاح شیمیایی در مقابل ایران، ما نیاز به داروهایی داشتیم که هیچکدام از کشورها آن را در اختیار ما نمی گذاشتند. در همین شرایط، ماموریت تولید «آنتی دوت» ها در جهاد دانشگاهی به ما محول شد و در نهایت با تلاش و پشتکار متخصصان صنعت داروسازی کشور به سرانجام رسید. به طوری که کشورهای همسایه، چند سال بعد این داروها را از ایران خریداری کردند.»

کبریایی زاده افزود اگر امروز توانمندیم به خاطر مجاهدت ها و باورهایی است که امام خمینی با روحیه انقلابی گری در ملت ایجاد کرد. او تاکید کرد اگر با همان روحیه و مسئولیت پذیری به تلاش خود ادامه دهیم افرادی را که در انتظار ناکامی ما هستند ناکام می گذاریم.

 

دکتر محمد رضوانی فر مدیرعامل «شستا» در بخش دیگری از مراسم با اشاره به فراز و فرود صنعت دارو کشور در چهل سال اخیر، گزارشی از برنامه یکسال گذشته برای برگزاری یادواره شهدای صنعت دارو ارائه داد. طبق این گزارش، شرکت «تیپیکو» به شناسایی شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده این عزیزان پرداخته و برنامه دیدارهای هفتگی با خانواده شهدا را به همراه مراسم تجلیل از آنها در 25 مراسم کوچک برگزار کرده است. رونمایی از سردیس شهدا، جانمایی سردیس ها در ورودی شرکت های دارویی، برگزاری هفتگی مسابقات ورزشی و تهیه سه فیلم مستند و کوتاه از زندگی خانواده ایثارگران و شهدای شناسایی شده توسط شرکت «تیپیکو» جزو سایر اقدامات مورد اشاره رضوانی فر در سال گذشته بود. در قسمت دیگری از این مراسم سردار حسین دهقان؛ مشاور نظامی فرمانده کل قوا نیز درباره آثار معنوی برگزاری و حضور در چنین محافلی سخن گفت و از شایستگی های شهدا و استقبال خالصانه آنها از شهادت یاد کرد.

 

گفتنی است طی برگزاری مراسم پاسداشت قهرمانان ملی، از تندیس «زرین مقاومت» نیز رونمایی شد. همچنین سه فیلم مستند از زندگی سه خانواده شهدای صنعت دارویی کشور به نمایش درآمد و از خانواده شهیدان «غلامرضا فلاحی»، «غلامرضا زیوری» و «حمید ولی زاده ارشد» با اهدای تندیس «زرین مقاومت»، تجلیل شد. در پایان، حمایل مراسم توسط دکتر محمد رضوانی فر به دکتر فرهاد زرگر؛ مدیرعامل شرکت «شفادارو» اعطا شد تا این شرکت عهده دار برگزاری سومین یادواره ایثارگران و شهدای صنعت دارویی کشور در سال آینده باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز