بازید معاون رئیس جمهوراز قلعه گنج؛

تولید و اشتغال نتیجه فعالیت بنیاد مستضعفان در قلعه‌گنج

۱۳۹۷/۱۰/۲۸ - ۱۳:۱۸:۲۳
کد خبر: ۸۰۱۴۸۲
تولید و اشتغال نتیجه فعالیت بنیاد مستضعفان در قلعه‌گنج
معاون رئیس جمهور جهت بازدید از پروژه‌های بنیاد مستضعفان در شهرستان قلعه‌گنج، وارد این شهرستان شد.

به گزارش برنا، محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور جهت بازدید از پروژه‌های بنیاد مستضعفان در شهرستان قلعه‌گنج، وارد این شهرستان شد. در این بازدید مهندس مسعود حیدروند مدیر ملی طرح توسعه و آبادانی قلعه گنج، دکتر محمد جواد فدایی استاندار کرمان، مهندس جعفر رودری رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان، عطا ناوکی فرماندار قلعه گنج، حجت الاسلام نجنو امام جمعه قلعه گنج و حیدر صمیمی رئیس شورای شهر قلعه گنج معاون رئیس جمهور را همراهی می‌کردند.

معاون رئیس جمهور همچنین از کارخانه تولید محصولات لبنی پاک، یکی زیر مجموعه‌های هلدینگ صنایع غذایی که به بنیاد مستضعفان وابسته است و مجتمع پرورش بز مورسیا بازدید به عمل آوردند.

نوبخت در بازدید از کارخانه تولید شیر و پنیر و محصولات پاک گفت: این کارخانه حلقه‌های تولید که هم متصل هستند و زنجیره‌ای از تولید و اشتغال را می‌توانند فراهم کند و کشور نیز به شدت به این چنین زنجیره هایی نیازمند است.

معاون رئیس جمهور در ادامه بازدید از طرح‌های بنیاد مستضعفان در قلعه‌گنج افزود: همان‌طور که همواره تاکید می‌شود امکان سازندگی و توسعه کشور صرفا در چارچوب ظرفیت‌های دولت حتما باید از بخش های غیردولتی تحت عنوان نهادها، بنیادها، موسسات غیردولتی و بخش خصوصی به نحو شایسته استفاده شود. یکی از نمونه‌هایی که به عنوان پایلوت می‌توانیم نشان بدهیم این است که که در کنار دولت، بنیاد مستضعفان به این مناطق ورود کند. همین ورود می‌توانند منشا عمران و آبادانی منطقه و باعث افزایش اشتغال جامعه شوند.

وی خاطر نشان کرد: آنچه که در قلعه گنج قابل مشاهده است نمونه‌ای است از فعالیت بخش‌های غیردولتی و مسئولانه نه به قصد انتفاع، البته هر نوع انتفاع را نفی نمی‌کنیم. بخش خصوصی حتما باید فعالیت‌هایش انتفاعی باشند و اگر براساس مسئولیت‌های اجتماعی یک نهاد و سازمان مثل بنیاد مستضعفان ورود کند نتیجه‌اش می‌شود که همین فعالیت‌هایی که می‌بنید. یعنی تولید و اشتغال. البته هنوز  نسبت به پاسخگویی نیازهای کل منطقه فاصله یقابل توجهی داریم. اتفاقا سفر بنده از سوی سازمان برنامه و بودجه برای توسعه جنوب استان کرمان بود که از ظرفیت بالای از نظر کشاورزی و انسانی برخوردار است و برای همین نیاز به توجه بیشتری دارد.

معاون رئیس جمهور از چنین طرح‌هایی که در مناطق محروم باعث اشتغال‌زایی می‌شود، استقبال کرد و گفت: دولت از این طرح‌ها حمایت ویژه می‌کند.

دکتر نوبخت  در پایان بازدید از هتل کپری قلعه گنج٬ کارخانه شیر و مجتمع بز موسیا از فعالیت‌های بنیاد در این شهرستان تقدیر به‌عمل آورد و از وجود چنین طرح هایی در زمینه اقتصاد مقاومتی ابرازخرسندی کرد. نوبخت با اظهار امیدواری از انجام چنین طرح‌هایی در جمع مسئولان قلعه گنج افزود: طرح‌های این‌چنینی باید در شهرستان و دیگر استان‌های کشور توسعه یابد. از این نظر قلعه گنج باید الگوی استان‌های دیگر باشد.

مهندس حیدروند مجری طرح‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه‌گنج در بازدید از کارخانه شیر بز در قلعه گنج به شکل گیری از برداری‌ها اشاره کرد و گفت: شیر بز از دامداران همین منطقه خریداری می‌شود و پس از تبدیل به شیر فرآوری شده، به سراسر کشور توزیع می‌شود. این پروژه با سرمایه گذاری شرکت پاک و با مشارکت تسهیلات از محل تفاهم نامه معاونت توسعه نهاد ریاست جمهوری و بانک سینا و بنیاد علوی ساخته و باعث اشتغال‌زایی در منطقه شده است.

مهندس حیدروند در پایان افزود: نیروگاه خورشیدی در راستای استفاده از انرژی پاک، راه اندازی شده و در این ناحیه صنعتی کارخانه‌هایی از جمله فرآوری خرما،  سردخانه،  رب گوجه فرنگی و روغن‌کشی کنجد توسط شرکت‌های بنیاد و بخش خصوصی راه اندازی شده  و سبب اشتغال‌زایی در منطقه شده است.

 

نظر شما